آفتاب
در واکنش به اقدام واشنگتن/

مسکو ورود 12 تبعه آمریکایی را ممنوع کرد/شکنجه گران گوانتانامو و ابوقریب در لیست ممنوعه

مسکو ورود 12 تبعه آمریکایی را ممنوع کرد/شکنجه گران گوانتانامو و ابوقریب در لیست ممنوعه

مسکو در واکنش به اقدام اخیر واشنگتن در افزایش ممنوعیت ها برای شهروندان روس، از ایجاد محدودیت برای ورود 12 نفر از شهروندان آمریکا به روسیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، روسیه در واکنش به اقدام هفته گذشته واشنگتن در افزایش ممنوعیتها برای شهروندان روس، از افزایش فهرست آمریکایی هایی که ورود آنها به روسیه ممنوع است خبر داد.

این 12 فرد جدید شامل افرادی هستند که نام آنها به عنوان شکنجه گر در زندان های گوانتامو و ابوغریب ثبت شده است.

بر اساس این گزارش،سرشناس ترین فرد در این فهرست دریادار "ریچارد باتلر" رئیس زندان گوانتانامو است که متهم به استفاده از زور برای شکستن اعتصاب غذای زندانیان گوانتانامو است.

در سال گذشته میلادی اهانت یک نظامی آمریکایی به قرآن در زندان گوانتانامو، موجب شد تا زندانیان این محل دست به اعتصاب غذای بلند مدت بزنند به گونه ای که برخی از آنها در خطر مرگ قرار گرفتند و زندانبانها برای رهایی از رسوایی مرگ این افراد به زور به آنها غذا خوراندند.

اقدام آمریکا و روسیه در ممنوع کردن ورود شهروندان دو طرف از سال 2012 میلادی و همزمان با انتشار فهرست ماگنیتسکی آغاز شد.

ماگنیتسکی وکیل یک شرکت غربی در روسیه بود که توسط نیروهای امنیتی روس بازداشت و در زندان جان سپرد و متعافب آن آمریکا با انتشار لیستی به نام لیست ماگنیتسکی محدودیت هایی را برای سفر مقامات روس به این کشور اعمال کرد. بعد از این کار روسیه نیز فهرست مشابهی را تهیه و برخی از مقامات آمریکایی را از ورود به این کشور محروم کرد. از آن تاریخ تا کنون نام های موجود در این دو فهرست در حال افزایش هستند.

کد N401179

وبگردی