آفتاب
مدیر حوزه‌های علمیه:

حوزه‌های علمیه تکیه‌گاه مهمی برای دولت هستند

حوزه‌های علمیه تکیه‌گاه مهمی برای دولت هستند

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: باید از ظرفیت عظیم و بی بدیل حوزه‌های علمیه در راستای اهداف نظام استفاده شود و توقع از دولت نیز همین است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: باید از ظرفیت عظیم و بی بدیل حوزه‌های علمیه در راستای اهداف نظام استفاده شود و توقع از دولت نیز همین است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار با مدیر کل سیاسی و دبیر شورای راهبردی تعامل با بیوت مراجع تقلید و روحانیت، بر لزوم تقویت ارتباط دولت و مراجع عظام تقلید و روحانیت تاکید کرد و حوزه‌های علیمه را تکیه گاه مهمی برای دولت دانست.

این عضو مجلس خبرگان با اشاره به تشکیل شورای راهبردی تعامل با بیوت مراجع تقلید و روحانیت در قم، توجه دولت به دغدغه‌ها و رهنمودهای مراجع عظام تقلید را مهم ارزیابی کرد.

حسینی بوشهری با اشاره به وجود حوزه علمیه قم و بیوت مراجع تقلید در شهر قم، از نقش مهم شورای راهبردی تعامل با بیوت مراجع عظام تقلید در قم بعنوان حلقه ارتباطی دولت و مرجعیت یاد کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه، انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی که نماد مردم سالاری و مشارکت عمومی است، را مهم ارزیابی کرد و برگزاری انتخابات متعدد در ایران و حضور عاشقانه مردم در پای صندوق‌های رای را باعث اثبات این معنا دانست.

حسینی بوشهری با اشاره به یکی از وظایف اداره کل سیاسی که بحث انتخابات است، بیان کرد: حقیقتا انتخابات در ایران از سلامت لازم برخوردار است و نظام اسلامی امانت‌دار رای مردم است.

وی تاکید کرد: باید طوری عمل شود که فضا در دانشگاه‌ها فضای علمی و پژوهشی باشد، دشمنان به این قشر که مدیران آینده نظام اسلامی هستند طمع دارند.

امام جمعه قم با اشاره به مشکلاتی که درگذشته گریبانگیر دانشگاه‌های ما شد، خواستار توجه به مطالبات رهبر معظم انقلاب در این خصوص شد.

وی در سخنانی ماه مبارک رمضان را فرصتی استثنائی برای ارتباط بنده و خالق دانست و بر ضرورت بهره مندی از برکات لیالی قدر تاکید کرد.

وی با اشاره به جایگاه قم بعنوان خاستگاه مرجعیت شیعه، علم و دانش و دین داری، خواستار برنامه ریزی و اقدامات متناسب با مقتضیات قم شد.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام ذاکری مدیرکل سیاسی و مسئول دبیرخانه کمیسیون فرق و مذاهب شورای تامین گزارشی از اقدامات انجام شده و همچنین برنامه‌های آتی ارائه کرد.

انتهای پیام

کد N401010

وبگردی