آفتاب

کشته شدن 250 غیرنظامی طی 2 ماه گذشته در لوهانسک اوکراین

کشته شدن 250 غیرنظامی طی 2 ماه گذشته در لوهانسک اوکراین

هیات ویژه نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا در گزارشی اعلام کرد: در دو ماه ژوئن و ژوئیه 2014 در جریان درگیری‌های خشونت‌بار در لوهانسک دست کم 250 غیرنظامی کشته و بیش از 850 تن دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، بنابراین گزارش که بر پایه داده‌های اعضای هیات ویژه نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا و اعضای اورژانس لوهانسک تهیه شده آمده است: پزشکان می‌گویند در ژوئن و ژوئیه سال جاری میلادی 250 غیرنظامی کشته و 850 تن دیگر زخمی شده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است: این آمارها شامل افراد غیرنظامی نیستند که در مناطق درگیر خارج از این شهر کشته شدند. همچنین افرادی که در درگیری‌ها دخیل بودند، در میان این تلفات نیستند.

پزشکان همچنین به این هیات اعلام کردند، تعداد بسیار زیادی از قربانیان در نتیجه گرفتار شدن در تله‌های مرگ یا انفجار مین کشته شدند. اوضاع در لوهانسک و دونتسک وخیم است.

در حالیکه اوضاع در مناطق شرق اوکراین رو به وخامت است، پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین از وارد کردن جدایی‌طلبان حامی روس در شرق این کشور به مذاکرات امتناع کرده است.

وی در جریان دیدار با فرانس تیمرمان، وزیر امور خارجه هلند در کی‌یف، نیروهای دفاع شخصی شرق اوکراین را در ساقط کردن هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مالزی با 298 سرنشین مقصر اعلام کرد.

وی افزود: افرادی که با یک حمله تروریستی مرتبط هستند را نمی‌توان در مذاکرات صلح وارد کرد. جنایات این افراد بایستی به دادگاه‌های بین‌المللی ارجاع شود.

در همین حال کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل نیز اعلام کرد که در نتیجه حملات در لوهانسک و دونتسک، تعداد آوارگان اوکراینی که به روسیه گریخته‌اند به 110 هزار تن رسیده و 54 هزار و 400 تن هم در داخل اوکراین بی‌خانمان شده‌اند. همچنین 4.5 میلیون غیرنظامی اوکراینی نیز هنوز در مناطق جنگی اوکراین هستند.

انتهای پیام

کد N400969

وبگردی