آفتاب
موفقیت‌ها، والیبال را از زیر چتر ولاسکو خارج کرد؛| 187709

مظفری: والیبال افتخار ورزش ایران و آسیاست/ورزش گروهی سیاسی نمی‌شود

مظفری: والیبال افتخار ورزش ایران و آسیاست/ورزش گروهی سیاسی نمی‌شود

ایتالیا تیم آسیب‌پذیری است چراکه بیش از اندازه به زایتسف وابسته است و این وابستگی می‌تواند نقطه ضعف این تیم محسوب شود. ما اگر حساب شده مقابل این تیم بازی کنیم می‌توانیم حتی ایتالیا را در خانه‌اش شکست دهیم.

پیشکسوت والیبال کشورمان با تمجید از عملکرد تیم ملی در مرحله نهایی مسابقات لیگ جهانی تاکید کرد:والیبال ایران امروز به افتخار ورزش ایران و آسیا تبدیل شده است.

ایرج مظفری در گفتگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: به اعتقاد من غیرت بازیکن ایرانی در بازی با برزیل اوج کار بازیکنان ایران بود و بار دیگر این نکته را ثابت کرد که ایرانی‌ها هر کاری که بخواهند می‌توانند انجام دهند.

وی افزود: جدای از مسائل فنی ما از نظر روحی مقابل برزیل کاملا برتر بودیم و همین عاملی بود تا تیم قدرتمند برزیل را شکست دهیم و در دومین حضور خود در لیگ جهانی به جمع 4 تیم برتر دنیا صعود کنیم.

پیشکسوت والیبال یادآور شد: در بازی با برزیل هماهنگی بین غفور و معروف در تیم ما کارساز شد ضمن اینکه روی توپ‌های برگشتی بسیار خوب کار کردیم و به اعتقاد من گرفتن این‌ توپ‌ها برای هر تیمی دو امتیاز محسوب می‌شود و روی همین امتیازها بود توانستیم برزیل را شکست دهیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه والیبال ایران نشان داده به ثبات لازم دست یافته است اظهار داشت: این ثبات به رشد والیبال ایران بازمی‌گردد و اینکه بازیکنان به خودباوری و اعتماد به نفس لازم دست یافته‌اند و حالا دیگر می‌توانیم مقابل تیم‌های بزرگ دنیا قدرتنمایی کنیم و ایران حالا خود یک قدرت جهانی است.

وی با اشاره به نقش کواچ در نتایج تیم ملی اظهار داشت: خوشحالم که کواچ توانست روند رو به رشد والیبال ایران را ادامه دهد و این نکته را ثابت کند که این موفقیت‌ها تنها با حضور ولاسکو امکان‌پذیر نبود.در واقع او والیبال ایران را از زیر چتر ولاسکو خارج کرد و خود سبک تازه‌ای را در والیبال ایران به وجود آورد.

مظفری یادآور شد: ما حالا از کواچ سکوی بازی‌های آسیایی، حضور در المپیک و حتی سکوی المپیک را می‌خواهیم و به اعتقاد من با روندی که والیبال ایران در پیش گرفته تحقق این اهداف دور از دسترس نیست.

پیشکسوت والیبال ایران در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار مقابل امریکا اشاره کرد و افزود:به اعتقاد من ورزش گروهی سیاسی نیست و نمی‌شود در ورزش‌های گروهی تبانی کرد همانطور که نمی‌توان پذیرفت که دیدار ایتالیا و لهستان تبانی بود. چنین برچسب‌هایی در بازی‌های گروهی معنی ندارد و شاید بیشتر در رشته‌های انفرادی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: در دیدار مقابل امریکا بازیکنان ما از نظر بدنی خسته بودند و کارایی بازی‌های قبل را نداشتند. علاوه بر این هیجانی که در بازی شب گذشته مقابل برزیل به تیم ما وارد شده بود تمرکز بازیکنان را به هم ریخت و اجازه نداد تا آنها با تمرکز لازم در میدان حاضر شوند.

مظفری یادآور شد: این را هم نباید فراموش کرد که امریکا بسیار کلاسیک بازی می‌کند و شیوه بازی این تیم از سبک و سیاق خاصی برخوردار است آنها خوب دریافت می‌کنند. پاسور خوبی دارند و در زدن سرویس‌ها عملکرد بالایی دارند و با این شرایط طبیعی است که تیم خسته ما نتواند از این تیم امتیاز بگیرد.

پیشکسوت والیبال ایران یادآور شد: به اعتقاد من فینال امریکا و برزیل یک فینال زیبا وتماشایی خواهد بود و امریکا حتی می‌تواند قهرمان لیگ جهانی شود.

وی درباره دیدار رده‌بندی ایتالیا و ایران گفت: به اعتقاد من ایتالیا تیم آسیب‌پذیری است چرا که بیش از اندازه به زایتسف وابسته است و این وابستگی می‌تواند نقطه ضعف این تیم محسوب شود. ما اگر حساب شده مقابل این تیم بازی کنیم می‌توانیم حتی ایتالیا را در خانه‌اش شکست دهیم و مدال برنز را بگیریم. کواچ باید در این بازی توانایی‌های خود را بار دیگر ثابت کند هر چند او و تیم ملی تا همین جای کار کارنامه‌ای موفق داشتند و توانستند توانمندی‌های والیبال ایران را به دنیا نشان دهند.

مظفری در بخش پایانی سخنان خود با تقدیر از رسانه ملی،سایت‌ها و رسانه‌های مکتوب در پوشش اخبار لیگ جهانی اظهار داشت: این برای نخستین بار است که یک ورزش تیمی به جمع چهار تیم برتر جهان صعود می‌کند و شاید تا سال‌ها چنین افتخاری برای ورزش ایران تکرار نشود. همچنین باید از بازیکنان تیم ملی که سال‌های متمادی اردوهای شبانه‌روزی را تحمل کردند تقدیر و تشکر کرد و به آنها آفرین گفت که با وجود تمام این سختی‌ها برای اعتلای والیبال ایران تلاش کردند و از هیچ کوششی فروگذار نبودند.

کد N400882

وبگردی