آفتاب

دبیرمجلس علمای هند: روز قدس امسال منسجم تر خواهیم بود

دبیرمجلس علمای هند: روز قدس امسال منسجم تر خواهیم بود

دهلی نو - ایرنا - دبیر انجمن علمای هند روز جهانی قدس امسال را به خاطر ادامه کشتار مردم غزه رویدادی مهم دانست و تاکید کرد که مسلمانان هند منسجم تر از گذشته خشم خود را علیه رژیم صهیونیستی نشان خواهند داد.

به گزارش ایرنا، سید ˈجلال نقوی ˈ روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: مسلمانان هند یکپارچه جنایات رژیم صهونیستی را محکوم می کنند و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همانطور که امام خمینی (ره) تاکید کرده اند آزادی قدس را فریاد می زنیم.

این فعال اجتماعی هند با اشاره به سکوت مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر در مقابل جنایات بی رحمانه ای که اکنون در نوار غزه درحال وقوع است، اظهار داشت: زن و کودک، پیر و جوان در حالی توسط رژیم اسراییل در نوار غزه بی رحمانه به خاک خون کشیده می شوند که مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر سکوت مرگ باری را در پیش گرفته اند و ادامه این بی تفاوتی، فاجعه انسانی در آنجا رقم خواهد زد.

وی افزود: تحولاتی که امروز در منطقه است و توطئه هایی که رژیم صهیونیستی دارد دور اندیشی امام خمینی (ره) در تعیین آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس را نشان می دهد.

نقوی افزود: ما مسلمانان هند در مقابل جنایات بی رحمانه صهیونیست ها ساکت نخواهیم نشست و در راهپیمایی روز جهانی قدس نیز با فریادهای کوبنده حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام خواهیم کرد.

این شخصیت مذهبی هند تاکید کرد: امسال با توجه به وقایعی که در غزه رخ داده راهپیمایی روز قدس از اهمیت و حساسیت ویژه ای برخوردار شده و مسلمانان هند هرچه گسترده تر راهپیمایی روز جهانی قدس را برگزار خواهند کرد و خشم و انزجار خود را از تروریسم و افراط گرایی که منشا آن از اسراییل است، ابراز می کنند.

وی افزود: همه سازمان ها و اتحادیه های اسلامی اعم از شیعه و سنی برای حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس امسال آمادگی خود را اعلام کرده اند و این تظاهرات با شکوه هرچه تمام تر و با حضورهمه اقشار در شهرهای مختلف هندوستان برگزارخواهد شد.

آساق **2167** 275 **
کد N400844

وبگردی