آفتاب

کشورهای عضوˈآسه آنˈ ساقط شدن هواپیمای خطوط هوایی مالزی را محکوم کردند

کشورهای عضوˈآسه آنˈ ساقط شدن هواپیمای خطوط هوایی مالزی را محکوم کردند

تهران - ایرنا - کشورهای عضو اتحادیه ملل جنوب شرق آسیا موسوم به ˈآسه آنˈ روز یکشنبه ساقط شدن یک فروند هواپیمای خطوط هوایی مالزی بر فراز شرق اوکراین را بشدت محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری ˈشین هواˈ چین از ˈیانگونˈ میانمار، در بیانیه وزرای خارجه کشورهای عضو این اتحادیه که با تسلیت به خانواده ها و بستگان سرنشینان هواپیمای مذکور منتشرشد، آمده است: ما بهت و تاسف خود را از مرگ فاجعه بار 298 نفر سرنشین این هواپیما که از ملیت های مختلف بودند، ابراز می داریم.

این بیانیه با اشاره به اینکه مسیری که این هواپیمای پرواز ˈام اچ 17ˈ خطوط هوایی مالزی طی می کرد یک مسیر پرواز عادی بوده که بسیاری از خطوط هوایی بین المللی دراین مسیر درحال تردد بین آسیا و اروپا است، می افزاید:هواپیمای مذکور برفراز یک حریم هوایی غیرممنوعه و درمسیری پرواز می کرد که از سوی سازمان هوانوردی بین المللی یک مسیر ایمن اعلام شده است.

این بیانیه خواستار تحقیق جامع، مستقل و شفاف در باره این فاجعه شده و تاکید کرد این تحقیقات نباید متوقف شود.

میانمار هم اکنون ریاست دوره ای اتحادیه ˈآسه آنˈ را برعهده دارد.

اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا موسوم به آسه آن. در سال 1967 میلادی در وزارت امور خارجه تایلند در بانکوک با حضور وزیران امور خارجه پنج کشور اندونزی، مالزی، سنگاپور، فیلیپین و تایلند تاسیس شد و کشورهای برونئی، ویتنام، لائوس میانمار و کامبوح نیز بعدا به آن پیوستند.

هدف این اتحادیه که یک نهاد اقتصادی و ژئو سیاسی است و مساحت آن به چهار میلیون و 500 هزار کیلومتر مربع می رسد، تسریع در پیشرفت اقتصادی و ثبات کشورهای منطقه جنوب شرقی آسیا است.

براساس این گزارش هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی پنجشنبه هفته گذشته هنگام عبور از فضای استان ˈدونتسکˈ درشرق اوکراین سرنگون و همه سرنشینان و خدمه آن کشته شدند.

آساق 1450**1577
کد N400768

وبگردی