آفتاب

سفر فابیوس به منطقه و تاکید بر برقراری آتش‌بس در غزه

سفر فابیوس به منطقه و تاکید بر برقراری آتش‌بس در غزه

وزیر خارجه فرانسه در ادامه سفر خود به کشورهای منطقه وارد اراضی اشغالی شد و با نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر خارجه این رژیم در خصوص طرح آتش‌بس مصر و لزوم پایان دادن به خشونت‌ها بحث و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه پس از سفر خود به قاهره عصر شنبه به اراضی اشغالی رفت و با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه این رژیم دیدار و در خصوص آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و فلسطین بحث و تبادل نظر کرد.

نتانیاهو در این دیدار گفت: جامعه جهانی نباید یک نظام دموکرات را که برای حفظ خود و شهروندانش تلاش می‌کند با "یک سازمان تروریستی" مقایسه کند.

فابیوس نیز در این دیدار اعلام کرد که تلاش‌ها برای رسیدن به توافق بر سر آتش‌بس شکست خورده است.

لوران فابیوس همچنین پیش از آن به اردن رفت و با ناصر جوده، وزیر خارجه این کشور دیدار و اعلام کرد که از مسئولان اسرائیلی می‌خواهد تا با توقف خشونت‌ها در نوار غزه موافقت کنند.

وی ضمن تاکید بر لزوم اقداماتی برای ممانعت از وخیم شدن اوضاع در نوار غزه افزود: فرانسه و اردن از طرح مصر برای آتش‌بس حمایت می‌کنند و باید بر جنبش حماس برای پذیرش این طرح فشار آورد.

فابیوس پیش از اردن به قاهره سفر و با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر و سامح شکری، وزیر خارجه این کشور دیدار و در خصوص لزوم پایان دادن به خشونت‌ها در نوار غزه بحث و تبادل نظر کرد.

وی همچنین با مسئولان مصری در خصوص بحران سوریه، اوضاع عراق و لیبی و همچنین مبارزه با تروریسم بحث و گفتگو کرد.

سامح شکری در این دیدار گفت: مصر همچنان به میانجیگری خود برای توافق فلسطین و اسرائیل با طرح آتش‌بس ادامه می‌دهد.

وی گفت: این طرح از حمایت شورای امنیت برخوردار است و خواسته‌های دو طرف را برآورده می‌سازد و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین حمایت خود را از این طرح اعلام کرده است.

فابیوس با بیان اینکه آمار صدمات جانی در غزه بسیار بالاست، بر لزوم توقف سریع خشونت‌ها تاکید کرد.

وی تاکید کرد: حماس خواهان برگزاری مذاکره پیش از قبول آتش‌بس است اما اولویت با توقف خشونت‌هاست.

فابیوس تصریح کرد: توقف خشونت‌ها در غزه مساله‌ای فوری و مهم واولویت تمامی طرف‌هاست.

انتهای پیام

کد N400640

وبگردی