آفتاب

تظاهرات گسترده مردم اروپا در حمایت از مردم غزه

تظاهرات گسترده مردم اروپا در حمایت از مردم غزه

شهرهای مختلف کشورهای اروپایی صحنه برپایی تظاهرات در حمایت از مردم غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی همزمان با ادامه حملات این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، هزاران نفر از مردم کشورهای اروپایی با برپایی تظاهرات از دولت های خود خواستند تا حملات اسرائیل به نوار غزه را محکوم کنند.

اگر چه در چند کشور اروپایی تجمعاتی در حمایت از مردم غزه برگزار شد، اما تجمع مردم در فرانسه و انگلیس بیش از سایر کشورهای اروپایی بود.

بر اساس این گزارش، هر چند تظاهرات چند هزار نفری مردم در شهر لندن با آرامش برگزار شد، اما تظاهرات ضد صهیونیستی در پاریس به دلیل اقدام پلیس در جلوگیری از برپایی آن به خشونت کشیده شد.

در شهر نیس فرانسه نیز تظاهراتی در حمایت از مردم غزه برگزار شد که این تجمع نیز با مداخله پلیس به خشونت کشیده شد.

شدت درگیری ها در پاریس به حدی بود که برخی از تظاهرات کنندگان اقدام به بالا رفتن از ساختمان ها و به آتش کشیدن پرچم اسرائیل کردند.

بر اساس اعلام پلیس فرانسه، در جریان تظاهرات روز گذشته پاریس در مجموع 38 نفر بازداشت شده اند.

تظاهرات در شهرهای مختلف فرانسه در حالی برگزار می شود که بنا به دستور "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور این کشور، وزارت کشور فرانسه برگزاری هر گونه تظاهرات در حمایت از غزه را به بهانه اینکه این گونه تجمعات به خشونت کشیده می شود ممنوع کرده است.

در هفته گذشته نیز در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه تظاهرات هایی در حمایت از مردم غزه برگزار شد که مداخله پلیس، آن را به خشونت کشانده بود.

شهرهای مختلف ترکیه نیز شاهد برگزاری تظاهرات مردم مسلمان این کشور در محکومیت جنایات اشغالگران قدس و حمایت از مردم بی دفاع غزه بود.

 

کد N400560

وبگردی