آفتاب

آغاز عملیات پاکسازی ارتش پاکستان علیه یک مقر طالبان در وزیرستان شمالی

آغاز عملیات پاکسازی ارتش پاکستان علیه یک مقر طالبان در وزیرستان شمالی

ارتش پاکستان اعلام کرد، نیروهای امنیتی این کشور عملیات پاکسازی در منطقه میرعلی، یک پایگاه شبه‌نظامیان طالبان در وزیرستان شمالی را به دنبال عملیات گسترده کنونی ارتش علیه شبه نظامیان در این منطقه قبیله‌نشین آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، به دنبال توقف مذاکرات صلح با طالبان به دلیل ادامه حملات آن‌ها، ارتش پاکستان 15 ژوئن سال جاری میلادی حملات خود علیه شبه نظامیان در وزیرستان شمالی را آغاز کرد.

ارتش پاکستان اعلام کرد، تاکنون 400 شبه نظامی خارجی و محلی کشته و چندین مخفیگاه آن‌ها نابود شده است. حدود 20 مامور امنیتی نیز در جریان حملات بمب گذاری و مبارزات زمینی با شبه نظامیان طالبان جان خود را از دست داده‌اند.

مقامات گفتند، این عملیات حدود یک میلیون تن از وزیرستان شمالی را نیز آواره کرده است.

ارتش پاکستان اعلام کرد: همزمان با پیشروی عملیات طبق برنامه، تروریست‌ها نابود و از پایگاه‌هایشان در وزیرستان شمالی بیرون رانده شده‌اند.

ارتش در بیانیه‌ای گفت: پس از میرانشاه، مرکز وزیرستان شمالی، بویا ودگان، دو روستای مهم که مرکز ارتباطات تروریست‌های خارجی و محلی بودند نیز پاکسازی شدند.

در میرعلی تفتیش منزل به منزل در سه منطقه مهم توسط گروه‌ هماهنگی از نیروها صورت گرفت.

در این بیانیه آمده است: تروریست‌هایی که در داخل میرعلی و مناطق اطراف آن مانده بودند، راکت و خمپاره پرتاب کرده و با مسلسل و تفنگ‌های تک تیرانداز دست به شلیک زدند.

در جریان تبادل آتش، چهار تروریست در میرعلی کشته شده و 12 بمب کنار جاده‌ای خنثی شدند و یک کارگاه ساخت بمب‌های کنار جاده‌ای، میزان بسیار زیادی اسلحه و مهمات و ارز خارجی نیز کشف شد.

ارتش پاکستان افزود، هدف قرار دادن تروریست‌ها و مخفیگاه‌هایشان در دیگر مناطق وزیرستان شمالی ادامه دارد.

انتهای پیام

کد N400509

وبگردی