آفتاب
در دیدار با رئیس پارلمان عراق؛

مسعود بارزانی: باید رویکرد و افکار سیاسی مقامات عراقی تغییر کند

مسعود بارزانی: باید رویکرد و افکار سیاسی مقامات عراقی تغییر کند

رئیس اقلیم کردستان عراق ضمن تبریک به سلیم جبوری به مناسبت انتخابش به عنوان رئیس جدید پارلمان این کشور، بر لزوم تغییر روش و افکار سیاسی مقامات عراقی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق در دیدار با سلیم جبوری، رئیس جدید پارلمان این کشور و هیات همراه وی در اربیل بر لزوم تغییر روش و فکر سیاسی مقامات عراقی تاکید کرد و گفت: اولویت‌های ما حفظ امنیت در کرکوک و مناطق خارج از اداره اقلیم کردستان است و نیروهای پیشمرگ در این خصوص بار سنگینی را بر دوش می‌کشند.

جبوری نیز از نیروهای پیشمرگ کردستان به خاطر حمایت از کرکوک و مناطق دیگر موصل در برابر حملات داعش و همچنین از حمایت و کمک‌های اقلیم کردستان به آوارگان عراقی قدردانی و ابراز امیدواری کرد که اوضاع به خوبی پیش برود و ساکنان مناطق مذکور روابط مسالمت‌آمیزی با هم داشته باشند.

مسعود بارزانی ضمن تبریک به جبوری به مناسبت انتخابش به عنوان رئیس جدید پارلمان عراق گفت: به رغم امکانات محدود اقلیم کردستان و تعداد زیاد آوارگان اما کمک‌رسانی به آوارگان وظیفه‌ای انسانی است و در هر صورت درهای اقلیم کردستان به روی آوارگان باز است. سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی دیگر به خاطر ارائه کمک بیشتر در تماس دائم با ما هستند.

وی تاکید کرد: تنها تغییر شخصیت‌ها و مسئولان موجب موفقیت روند سیاسی در عراق نمی‌شود بلکه تغییر روش و افکار سیاسی مقامات مساله اصلی است.

انتهای پیام

کد N400490

وبگردی