آفتاب

درگیری پلیس فرانسه با معترضان حامی فلسطین/ 38 تن بازداشت شدند

درگیری پلیس فرانسه با معترضان حامی فلسطین/ 38 تن بازداشت شدند

تظاهرات حامیان فلسطین در فرانسه به خشونت کشیده شد و پلیس پاریس دست کم 38 تن را بازداشت و از گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضان استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشاتودی، تظاهرات روز شنبه در پاریس در اعتراض به حملات گسترده رژیم صهیونیستی در غزه برگزار شد اما به دلیل آنکه دولت فرانسه در روز جمعه ممنوعیت برگزاری تظاهرات اعلام کرد، روز شنبه درگیری‌هایی میان معترضان و پلیس رخ داد.

حملات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غیرنظامی نوار غزه تاکنون بیش از 300 کشته و هزار زخمی برجای گذاشته است و تنها در روز شنبه دست کم 46 تن کشته شدند. برگزار کنندگان تظاهرات روز شنبه در پاریس اعلام کردند که حدود 10 هزار تن در این تجمع که با دعوت "حزب جدید ضد کاپیتالیست" و سایر گروه‌ها برگزار شده بود شرکت کردند.

در آغاز این تظاهرات چندین پرچم اسرائیل تکه تکه شده و به آتش کشید شد. این اعتراض سرانجام به درگیری‌ انجامید چرا که برخی از آنان با سنگ و بطری به نیروهای امنیتی که ساعت‌ها به حالت آماده باش بودند، حمله کردند و پلیس نیز برای متفرق کردن آن‌ها از گاز اشک آور استفاده کرد.

در اواخر روز شنبه نیز برخی از تظاهرکنندگان که پرچم‌های فلسطین را حمل می‌کردند، به سمت پلیس سنگ پرتاب کردند. بنابراین اعلام پلیس پاریس، 38 تن در جریان درگیری‌ها دستگیر شدند و 14 پلیس زخمی شد. شمار زخمی شدگان از میان تظاهرکنندگان هنوز اعلام نشده است.

پیش از این فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه تاکید کرد که اجازه نخواهد داد خشونت‌های مرتبط با غزه به فرانسه نفوذ کند.

اولاند در جریان سفرش به چاد به خبرنگاران گفت: پس از بررسی‌های لازم، از وزیر کشورم درخواست کردم تا برگزاری چنین تظاهرات‌هایی را ممنوع کند. تظاهرات‌های مشابهی نیز در سایر شهرهای مهم فرانسه برگزار شد حدود 4000 تن در شهر لیون، 3000 تن در مارسی و دست کم 1300 تن در استراسبورگ راهپیمایی کردند.

در سایر کشورهای اروپا نیز از جمله لندن و بروکسل، هزاران تن از مردم تظاهرات کرده و خواستار پایان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه شدند.

انتهای پیام

کد N400465

وبگردی