آفتاب

جلال طالبانی به اقلیم کردستان عراق بازگشت

جلال طالبانی به اقلیم کردستان عراق بازگشت

رئیس جمهوری عراق پس از یک سفر درمانی در آلمان که حدود یک سال و نیم طول کشید، وارد فرودگاه سلیمانیه شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز عراق، جلال طالبانی، رئیس جمهوری عراق پس از یک سفر درمانی در آلمان عصر روز شنبه وارد فرودگاه سلیمانیه شد و تعدادی از مسئولان اقلیم کردستان و خانواده وی در فرودگاه به استقبال وی آمدند.

دولت اقلیم کردستان روز شنبه با تاکید بر اینکه جلال طالبانی وارد اقلیم کردستان می‌شود، اعلام کرد که مراسم رسمی برای استقبال از وی برگزار نمی‌شود.

اقلیم کردستان علت این امر را بالا رفتن درجه هوا و ماه رمضان و همچنین شرایط امنیتی و سیاسی در عراق اعلام کرد.

در همین راستا پایگاه اتحاد میهنی کردستان اعلام کرد که در استان سلیمانیه مراسمی مردمی در مقابل خانه وی به مناسبت بازگشتش برگزار شد.

استان سلیمانیه در اقلیم کردستان نیز تدابیر شدید امنیتی را برای محافظت از شهروندانی اتخاذ کرد که به مناسبت بازگشت جلال طالبانی جشن گرفته بودند.

از سوی دیگر مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان اعلام کرد که بازگشت جلال طالبانی باعث قوت گرفتن جبهه گروه‌های سیاسی کردستان خواهد شد.

وی در بیانیه‌ای عنوان داشت: خبر بازگشت برادرم "مام جلال" بسیار مرا خوشحال کرد و من از خدا می‌خواهم که وی کاملا بهبود یابد.

وی با بیان اینکه بیماری جلال طالبانی خلاء گسترده‌ای را در روند سیاسی در عراق و کردستان ایجاد کرد، گفت: بازگشت وی باعث قوت گرفتن جبهه گروه‌های سیاسی کردستان خواهد شد به ویژه اینکه مردم ما مرحله حساس و سرنوشت سازی را پشت سر می‌گذارند.

جلال طالبانی در 20 دسامبر 2012 از بیمارستانی در بغداد خارج شده و برای درمان به آلمان رفت.

انتهای پیام

کد N400388

وبگردی