آفتاب
تحلیلگر عراقی در گفت وگو با ایرنا:

نقشه صهیونیستها از هم پاشیدن کشورهای بزرگ خاورمیانه است

نقشه صهیونیستها از هم پاشیدن کشورهای بزرگ خاورمیانه است

بغداد-ایرنا- یک کارشناس و تحلیلگر عراقی، آمریکا را همچنان پشت تمامی توطئه هایی دانست که در منطقه طراحی می شود و گفت : نقشه اصلی صهیونیست ها این است که کشورهای قدرتمند منطقه را تکه تکه کنند.

سید هاشم حیدری دبیر کل موسسه الرایه عراق،در گفت وگو با ایرنا، افزود: عملیات نظامی علیه غزه ، در حقیقت بخشی از توطئه منطقه ای تل آویو علیه مقاومت است که محور اصلی آن ایران و خاکریزهای آن سوریه، عراق و لبنان است.

به اعتقاد وی ، غزه هم بخشی از محور مقاومت است که صهیونیست ها سعی دارند آن را از میان بردارند و اگر این دژ مستحکم شکسته شود، آنگاه یک خاکریز مقاومت را شکسته اند.

به گفته این روحانی عراقی ، تجزیه منطقه به کشورهای کوچک ، ضعیف و در حال نزاع با یکدیگر برای صهیونیست ها بسیار مهم است و برای این رژیم، وجود قدرت های منطقه ای مانند مصر، عراق و سوریه و حتی عربستان منابع این رژیم را در درازمدت تهدید می کند.

حیدری، معتقد است، توطئه ای که الان در عراق جریان دارد، در صورت ایجاد یک کشور مستقل کرد، ببار می نشیند و این به معنای ضعف و فروپاشی عراق است و به دنبال آن تلاش خواهند کرد که شیعیان و سنی ها را از یکدیگر جدا کنند؛ تلاشی که هم اکنون در جریان است.



** روز قدس امسال در عراق با شکوه برگزار می شود

وی، با بیان اینکه امام خمینی(ره)، با اعلام روز قدس، زمینه ای برای وحدت مسلمانان ایجاد کرد تا در این روز به صورت یکپارچه در برابر توطئه ای جهانی متحد شوند، پیش بینی کرد که روز قدس امسال در عراق با شکوه تر از سالهای قبل برگزار شود.

وی تصریح کرد: توطئه ای که برای تجزیه و نابودی کشور عراق در سال جاری طراحی و به اجرا گذاشته شده، ملت عراق را بیش از هر زمانی به اهمیت این روز واقف می کند.

خاورم**1770**1586
کد N400271

وبگردی