آفتاب
آخرین تحولات فلسطین/

اذعان صهیونیستها به عدم کارایی گنبد آهنین/ انتشار متن پیشنهاد آتش بس گروههای مقاومت

اذعان صهیونیستها به عدم کارایی گنبد آهنین/ انتشار متن پیشنهاد آتش بس گروههای مقاومت

منابع صهیونیستی با اشاره به پرتاب دهها موشک از سوی گروههای مقاومت فلسطینی به شهرکها، به طور تلویحی به ناکارآمدی سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین صحه گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، منابع صهیونیستی اذعان کردند: از بامداد امروز 46 فروند موشک به سوی شهرکهای اسرائیلی پرتاب شده که سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین تنها توانسته 9 فروند از آنها را منهدم کند.

این مسئله در حالی اعتراف صهیونیستها به شکست سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین را نشان می دهد که منابع فلسطینی معتقدند شمار موشکهای پرتاب شده در شهرکهای صهیونیست نشین بیشتر از تعداد اعلام شده در این خبر است.

در تحولی دیگر،  منابع فلسطینی متن پیشنهاد جدید آتش بس گروههای مقاومت فلسطینی را که با نظارت و موافقت ترکیه و قطر نهایی شده را منتشر کردند. نسخه ای از این پیشنهاد که توسط میانجیگر قطری به "جان کری" وزیرخارجه آمریکا و همچنین طرف اسرائیلی ارائه شده به شرح زیر است:

1. برقراری آتش بس فوری توسط طرفین درگیری.

2. توقف تمامی انواع حملات نظامی و امنیتی.

3. تعهد اسرائیل به شکستن محاصره دریایی و زمینی نوارغزه به طور کامل. که شامل بازگشایی تمامی گذرگاهها، راه اندازی بندر غزه، ورود کالا، سوخت و مصالح ساختمانی و کلیه احتیاجات فلسطینیان می شود. تضمین آزادی صید ماهی و کشتی رانی در آبهای غزه، آزادی عبور و مرور در نقاط مرزی غزه و  آغاز برنامه بازسازی غزه.

4. اسرائیل توافق امضا شده در سال 2011 در قاهره که با حضور نماینده حماس و طرف اسرائیلی در موضوع تبادل اسرا نهایی شد را به طور کامل به اجرا برساند. اسرایی که مجددا بازداشت شده اند، آزاد شوند و تدابیر شدید و مجازتها علیه مردم کرانه باختری لغو گردد.

ضمانت اجرایی بندهای فوق:

1. تعیین ساعت صفر برای اجرایی نمودن توافقات

2. طرف آمریکایی به عنوان ناظر اجرای توافقات خواهد بود.

3. طرف اسرائیلی و فلسطینی پس از پذیرش این توافق، به مدت 6 ساعت آتش بس را به اجرا می گذارند.

کد N400036

وبگردی