آفتاب

چین برقراری آتش‌بس فوری در غزه را خواستار شد

چین برقراری آتش‌بس فوری در غزه را خواستار شد

نماینده دائم چین در سازمان ملل از رژیم صهیونیستی و فلسطین خواست تا فوراً به آتش‌بسی دست یافته و از هرگونه عملیات‌های نظامی زمینی و دیگر اقداماتی که ممکن است منجر به تشدید بیشتر ناآرامی‌ها در نوار غزه شود، اجتناب کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، "لیو جیئی" نماینده دائم چین در سازمان ملل در یکی از نشست‌های فوری شورای امنیت درباره وضعیت خاورمیانه این درخواست خود را مطرح کرد.

"لیو جیئی" ضمن ابراز نگرانی و ناراحتی شدید چین از این تحولات گفت: اسرائیل علی‌رغم درخواست‌های مکرر جامعه‌ بین‌الملل همچنان به بمباران‌های گسترده‌ هوایی خود علیه غزه ادامه داده و دست به عملیات نظامی زمینی زده که منجر به تلفات غیرنظامی سنگین از جمله کشته شدن زنان و کودکان شده است.

وی افزود: بدون در نظر گرفتن بهانه‌های مطرح شده چین هرگونه سوء‌استفاده از قدرت را محکوم کرده و هرگونه اقدامی که منجر به تلفات سنگین در میان غیرنظامیان بی‌گناه شود را غیر قابل قبول می‌داند. استفاده از زور به جای حل مشکلات تنها منجر به خونریزی، انهدام و افزایش نفرت می‌شود.

"لیو جیئی" همچنین ناامیدی چین از عدم تبدیل شدن آتش‌بس موقت به یک آتش‌بس دائم را مطرح کرد.

وی افزود: ما از تمامی گروهها می‌خواهیم تا فوراً اقدامات خصمانه خود را متوقف، نیروهای زمینی خود را از غزه خارج و موانع علیه غزه را کاملاً رفع کرده و به آژانس‌های بشردوستانه بین‌المللی و سازمان ملل اجازه دسترسی به نوار غزه دهند تا بتوانند از مشکلات مردم محلی بکاهند.

وی ادامه داد: اسرائیل باید اقدامات برجسته‌ای پیش گرفته و شرایط فوری برای از سرگیری مذاکرات صلح ایجاد کند.

"لیو جیئی" از جامعه بین‌الملل خواست تا اقدامات خود برای ابتکارعمل‌های برجسته در هر دو طرف به منظور ایجاد مجدد اعتماد دوجانبه، از سرگیری مذاکرات و دستیابی به پیشرفت مداوم را تشدید کند.

وی افزود: اقدام ضروری در این مرحله این است که اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها باید واکنش مثبتی به ابتکارعمل جامعه بین‌الملل درباره آتش‌بس نشان داده و از هرگونه عملیات نظامی زمینی، پرتاب راکت و دیگر اقداماتی که منجر به افزایش تنش‌ها می‌شود اجتناب کنند.

انتهای پیام

کد N399876

وبگردی