آفتاب

روسیه از وخامت اوضاع غزه ابراز نگرانی کرد

روسیه از وخامت اوضاع غزه ابراز نگرانی کرد

مسکو- ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه با انتشار بیانیه ای از وخامت اوضاع منطقه غزه فلسطین بر اثر حملات نیروهای صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایرنا، در بیانیه وزارت خارجه روسیه با اشاره به آغاز عملیات زمینی نیروهای رژیم صهیونیستی در دو روز اخیر آمده است: این واقعه وضعیت منطقه غزه را خطرناک تر کرده است.

بیانیه با اشاره به جنایات سنگین صهیونیست ها در عملیات زمینی می افزاید: تنها در ساعات نخستین عملیات زمینی اسراییل، بر اثر حملات توپخانه ای 25 فلسطینی ازجمله شماری کودک کشته شدند.

حملات ددمنشانه نیروهای صهیونیستی به نوار غزه بیش از 10 روز است که جریان دارد و به گزارش رسانه های خبری، روز جمعه، در دومین روز تجاوز زمینی به این منطقه فلسطین، تعداد شهدای این حملات به 293 شهید و شمار مجروحان به 2 هزار و 200 نفر رسید.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود با ابراز نگرانی شدید از وضعیت منطقه غزه گفته است: اکثر قربانیان حملات اسراییلی را غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان تشکیل می دهند و این مساله به شدت نگران کننده است.

روسیه در این بیانیه از طرف های مناقشه خواستار توقف رویارویی های مسلحانه شده است.

در بیانیه خاطرنشان شده است: پیشنهاد مصر مبنی بر برقراری آتش بس می تواند زمینه ای برای توافق طرف های فلسطینی و اسراییلی باشد.

وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرده است: روسیه در چارچوب دوجانبه و چندجانبه برای کمک به پایان دادن بحران غزه آمادگی دارد.

اروپام/2242**518** 1337
کد N399849

وبگردی