آفتاب

مراسم ویژه شب قدر در شهر آتن برگزار شد

مراسم ویژه شب قدر در شهر آتن برگزار شد

آتن - ایرنا- مراسم احیای دومین شب قدر و شهادت مظلومانه مولای متقیان امام علی (ع) با حضور عاشقان امامت و ولایت در شهر آتن برگزار شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از آتن،- مراسم احیای دومین شب قدر و شب بیست ویکم ماه مبارک رمضان همراه با عزاداری شهادت مولای متقیان امام علی (ع) با حضور کارکنان نهادهای ایرانی، کارکنان سفارت جمهوری اسلامی و جمعی ازایرانیان مقیم به اتفاق خانواده هایشان وتعدادی از شیعیان دیگر کشورهای اسلامی درسالن اجتماعات پارس برگزار شد.

آغازگر این مراسم ملکوتی که جمعه شب و به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و تا بامداد روز شنبه ادامه داشت، اقامه نماز مغرب و عشا بود.

سپس ˈحاج غلامرضا جراتˈ مداح اعزامی از طرف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به مدیحه سرایی و نوحه خوانی پرداخت و شیعیان عزا دار در سوگ مولای متقیان امام علی (ع) اشک ماتم گریخته و بر مظلومیت اسوه تاریخ و مظهر شجاعت و عدالت گریستند.

پس از مداحی و نوحه سرایی حجت الاسلام ˈمنصور میراحمدیˈ روحانی اعزامی از طرف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی طی سخنانی فضیلت شب قدر را تشریح کرد.

وی تنها راه رهایی انسان امروز را پیروی از حضرت امام علی(ع) قلمداد و عدالت و عمل به حق الناس را یکی از مهمترین مسائل در اسلام ذکر کرد.

میراحمدی در ادامه سخنان خود خطاب به حاضران در این مجلس معنوی ضمن برشمردن انواع حقوق در اسلام، افزود: حق الله را خدا در باره آن تصمیم می گیرد ولی حق الناس را خدا بدون موافقت صاحب حق نمی بخشد، بنابراین شما که در کشور غربت زندگی می کنید، متوجه باشید که حق مالی، ابرویی و عزت یکدیگر را رعایت کنید تا خداوند نیزدر این شب قدر درهای رحمت را برای شما باز نماید.

در پایان این مراسم ملکوتی شیعیان و عاشقان امامت و ولایت به نوحه خوانی و سنیه زنی پرداختند.

اروپام**2170** 1337
کد N399845

وبگردی