آفتاب

روسیه خواستار حمایت جامعه جهانی از تلاش های دولت سوریه شد

روسیه خواستار حمایت جامعه جهانی از تلاش های دولت سوریه شد

مسکو- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه در بیانیه ای خواستار حمایت جامعه جهانی از تلاش های دولت سوریه برای بهبودی وضع این کشور شد.

به گزارش ایرنا، آلکساندر لوکاشویچ روز شنبه در بیانیه خود وضعیت در سوریه را از نظر سیاسی پرتنش توصیف کرد که در برخی مناطق آن درگیریهای مسلحانه هنوز جریان دارد.

وی افزود: تروریست ها به جنایات خود در سوریه ادامه می دهند و هر روز تعدادی افراد بیگناه قربانی این جنایات می شوند و تاسیسات شهری و اقتصادی این کشور آسیب می بیند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: در وضعیت کنونی سوریه، حمایت بین المللی از تلاش های دولت دمشق برای بهبود وضع انسانی این کشور اهمیت فراوان دارد.

لوکاشویچ با اشاره به اظهارات بشار اسد رییس جمهوری سوریه در مراسم تحلیف خود گفت: این سخنان رییس جمهوری سوریه که از طریق انتخابات آزاد و دمکراتیک برای دوره هفت ساله دوباره انتخاب شده است، پیامی برای تمام افراد دارای عقل سلیم است که برای بازسازی سوریه و مبارزه با تروریسم متحد و منسجم شوند.

وی در بیانیه خود به پیشرفت های دولت سوریه در حل مسایل انسانی این کشور و رفع مشکلات مردم سوریه و به ویژه افزایش موارد آتش بس ها در برخی مناطق این کشور و اعلام عفو عمومی اشاره کرد.

روسیه در 3 سال بحران سوریه بر حل و فصل سیاسی مسایل این کشور و عدم مداخله در امور داخلی سوریه تاکید کرده است.

اروپام/2242**518** 1337
کد N399843

وبگردی