آفتاب

سازمان ملل: اسرائیل این بار هم از فسفر سفید استفاده کرد

سازمان ملل: اسرائیل این بار هم از فسفر سفید استفاده کرد

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که اسرائیل در جنگ علیه غزه از فسفر سفید و برخی دیگر از سلاح‌های ممنوعه استفاده کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه عربستانی عکاظ، هیثم ابو سعید، مسئول بخش خاورمیانه کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در جریان حمله زمینی به نوار غزه از فسفر سفید علیه فلسطینی‌ها استفاده کرده است.

بنابر این گزارش، ارتش اسرائیل از این ماده ممنوعه در دو شهر بیت‌حانون و نیز منطقه الشوکه در رفح استفاده کرده که این امر باعث آسیب‌دیدن فلسطینی‌ها شده است.

فسفر سفید که در برخی بمب‌های اسرائیل به کار رفته ماده‌ای است که به شدت به اکسیژن واکنش نشان می‌دهد و باعث تولید دود زیاد و حرارت بسیار بالایی می‌شود که این امر باعث سوختگی بدن و هر شیئی که در مقابل آن قرار بگیرد، می‌شود.

بنابر این گزارش، در حمله زمینی رژیم صهیونیستی به بخشی از نوار غزه از انواع دیگری از سلاح‌های ممنوعه از جمله گاز سارین نیز استفاده شده است.

هیثم ابو سعید اعلام کرد: پرونده کاملی از این جریان به محاکم بین‌المللی ارجاع داده خواهد شد و در صورت اثبات مشخص می‌شود که اسرائیل بار دیگر تمامی قوانین و پرتکل‌هایی که خود آن را امضاء کرده را زیر پا گذاشته است.

انتهای پیام

کد N399794

وبگردی