آفتاب

ممنوعیت برگزاری تظاهرات حامیان فلسطین در فرانسه

ممنوعیت برگزاری تظاهرات حامیان فلسطین در فرانسه

در پی برگزاری تظاهرات‌هایی در محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی علیه غزه در پاریس، وزارت کشور فرانسه برگزاری تظاهرات‌ها را تهدیدی علیه نظم عمومی خواند و برگزاری تجمع‌های حامی فلسطین را منع کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، با وجود اعلام منع برگزاری تظاهرات حامی فلسطین، هزاران تن در سراسر فرانسه قصد دارند تا طی روزهای آتی راهپیمایی اعتراضی برگزار کنند. با این وجود وزارت کشور فرانسه اعلام کرده است که هر فردی که این ممنوعیت را نادیده بگیرد، با یک سال حبس و 15 هزار یورو جریمه مواجه خواهد شد و این اقدام، فرانسه را به اولین کشوری در جهان تبدیل کرده است که تظاهرات حامیان فلسطین را منع می‌کند.

وزارت کشور فرانسه همچنین اعلام کرد، چنانچه معترضان صورت‌های خود را بپوشانند حبس آن‌ها ممکن است تا سه سال افزایش یافته و با جریمه نقدی 45 هزار یورویی مواجه شوند.

وزیر کشور فرانسه اعلام کرد: احتمال رویارویی یهودیان افراطی و معترضان حامی فلسطین وجود دارد و این اتفاق در تظاهرات یکشنبه گذشته رخ داد. وی با اشاره به تظاهرات اخیر در پاریس گفت: شرایط به گونه‌ای است که نمی‌توان امنیت را تضمین کرد.

این مقام با استقبال از تصمیم پلیس پاریس برای منع برگزاری تظاهرات گفت: این تصمیم عاقلانه‌ای است که برگزاری تظاهرات‌ها را مورد به مورد بررسی کنیم و چنانچه لازم بود ممنوعیت اعمال کنیم.

وزارت کشور فرانسه همچنین اعلام کرده است که کسانی که جزئیات مربوط به تظاهرات‌های غیر قانونی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند با یک سال حبس و 15 هزار یورو جریمه مواجه خواهند شد و این تنبیه ممکن است تا هفت سال زندان و جریمه نقدی 100 هزار یورویی افزایش یابد.

انتهای پیام

کد N399775

وبگردی