آفتاب

پافشاری ائتلاف دولت قانون بر نخست وزیری مالکی

پافشاری ائتلاف دولت قانون بر نخست وزیری مالکی

تسنیم نوشت:

کُردها در حالی از توافق بر روی یک نامزد برای معرفی آن به مجلس برای پست ریاست جمهوری خبر دادند که ائتلاف دولت قانون همچنان نامزد اصلی خود را برای پست نخست وزیری نوری المالکی می داند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه السومریه، محما خلیل عضو ائتلاف کردستان عراق اعلام کرد: ائتلاف کردستان چند نامزد برای ریاست جمهوری معرفی کرده است که ما درباره یکی از آنها توافق کرده ایم و طی روزهای آینده نام وی اعلام خواهد شد.
وی افزود: این نامزد پس از توافق پارلمان کردستان و موافقت مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان به مجلس عراق معرفی می شود تا انتخاب شود.این درحالی است که منابع کردی روز گذشته از حذف برهم صالح و نجم الدین کریم و مطرح شدن فواد معصوم و عدنان المفتی برای ریاست جمهوری خبر داده بودند.
همزمان امل عطیه عضو ائتلاف دولت قانون اعلام کرد: اسامی دیگری که غیر از نوری المالکی برای پست نخست وزیری مطرح می شود فقط جنبه رسانه ای دارد.این اسامی نادرست است زیرا هیچ فرد دیگری با توجه به اینکه ائتلاف دولت قانون اکثریت پارلمانی را دارد نمی تواند مطرح شود.
وی افزود: ائتلاف همچنان بر نامزدی نوری المالکی برای سومین بار برای پست نخست وزیری اصرار دارد و تنها نامزد ائتلاف دولت قانون برای این پست است.
پارلمان عراق در سومین جلسه خود در16 جولای سلیم الجبوری را به عنوان رئیس مجلس با 194 رای و حیدر العبادی را به عنوان معاون اول و آرام شیخ محمد را به عنوان معاون دوم انتخاب کرد.

5252

کد N399689

وبگردی