آفتاب

کشته شدن 8 تن به دنبال حمله یک پهپاد آمریکایی در وزیرستان شمالی

کشته شدن 8 تن به دنبال حمله یک پهپاد آمریکایی در وزیرستان شمالی

رسانه‌های محلی گزارش دادند، یک فروند پهپاد آمریکایی صبح امروز (شنبه) به وزیرستان شمالی در پاکستان حمله کرده که در این حمله دست‌کم هشت تن کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، این پهپاد آمریکا دو موشک به ساختمانی در شهر "دتاخیل" واقع در وزیرستان شمالی شلیک کرد. هویت کشته‌شدگان هنوز مشخص نیست اما تعدادی از رسانه‌های محلی گزارش دادند که موشک‌های شلیک شده از این پهپاد به یکی از مخفیگاه‌های طالبان پنجاب که در آنجا نشستی داشتند برخورد کرد.

از آنجاییکه این ساختمان در پی این حمله با خاک یکسان شده نگرانی‌هایی نسبت به افزایش تعداد کشته‌شدگان وجود دارد چرا که تعدادی از افراد زیر آوارها گیر افتاده‌اند. مقامات محلی عملیات نجات را در این منطقه آغاز کرده‌اند تا مردم را از زیر آوارها بیرون بکشند.

از اوایل سال جاری میلادی این ششمین حمله پهپادی آمریکاست. در این مدت در حملات پهپادی آمریکا به این منطقه بیش از 58 تن کشته و تعدادی دیگر زخمی شده‌اند.

این حمله همزمان با عملیات نظامی ارتش پاکستان علیه شبه‌نظامیان وزیرستان شمالی صورت گرفته است. تاکنون در عملیات نظامی ارتش پاکستان بیش از 400 شبه‌نظامی کشته شده‌اند.

انتهای پیام

کد N399583

وبگردی