آفتاب

ناطق نوری:با کسی که تخلف می کند در هر جایگاهی باشد، باید برخورد شود

ناطق نوری:با کسی که تخلف می کند در هر جایگاهی باشد، باید برخورد شود

ایرنا نوشت:

مسوول گروه بازرسی دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: نظام جمهوری اسلامی نظام بسیار مبارکی است و مردم مسلمان ما اگر چه ایراداتی را هم به نظام وارد دانسته اند، اما همواره با اعتقاد راسخ پای ولایت فقیه، نظام، انقلاب و ارزش های دینی ایستاده اند.
حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری در شب شهادت امیر مومنان حضرت علی (ع)، در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه به درستی باید قدر این مردم را باید بدانیم، گفت: اگر کسی در نظام اسلامی تخلف کرد، در هر جایگاهی که باشد باید با آن برخورد کرد و رسیدگی بموقع به اینگونه مسائل، رضایت مردم را به دنبال خواهد داشت.

او رودربایستی، تملق، چاپلوسی و باندبازی را از مشکلات فعلی نظام اسلامی دانست و گفت: نباید اجازه داد اینگونه مسائل مانند موریانه به نظام آسیب وارد نماید.

مسوول گروه بازرسی دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در قتل عام مردم بی گناه غزه بویژه کشتار زنان و کودکان بی دفاع، گروهک تکفیری و تروریستی داعش را گروهکی همصدا با استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی دانست و گفت: اینها اگر مسلمان بودند در برابر این تجاوز وحشیانه موضع گیری می کردند.

حجت الاسلام ناطق نوری گفت: مردم مسلمان و انقلابی کشورمان به فضل الهی امسال روز جهانی قدس را پر رنگتر از سال های قبل برگزار خواهند کرد.

مسوول گروه بازرسی دفتر رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود به بیان به ویژگی های شخصیتی امیرمومنان علی (ع) پرداخت و گفت: امشب شب شهادت مجسمه عدل، عدالت و انسانیت، حضرت علی (ع) است.

او گفت: سخن گفتن در خصوص شخصیت کامل و بی نظیر آن حضرت از توان ما خارج است و هر چقدر محققین و مورخین در طول تاریخ تلاش کرده اند نتوانسته اند گوشه ای از شخصیت جامع ایشان را بیان کنند.

او با اشاره به حضور خود در آیین جشن تجلیل از شخصیت و عظمت حضرت علی (ع) در حیدرآباد هندوستان گفت: استاندار حیدرآباد هند در این آیین تاکید کرد در دوره جوانی از سوی مهاتما گاندی رهبر فقید و مبارز هند، پیروی از شخصیت حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) به عنوان دو شخصیت الگو و انقلابی و الگو سفارش شده بودند.

حجت الاسلام ناطق نوری با بیان اینکه، تنها می توان به اندازه ظرفیت و درک و فهم خودمان درباره حضرت علی (ع) سخن گفت، به سیره و روش امیرالمومنین (ع) در تعامل با مردم و کارمندان و کارگزاران در دوران خلافت آن حضرت اشاره کرد و گفت: دفاع از حق و عدالت خواهی همواره از دغدغه های آن حضرت تا روز شهادت بود.

او گفت: اگر امیر مومنان (ع) 25 سال سکوت و صبر کرد برای دفاع از حق بود و آن حضرت از حق مسلم خویش گذشت برای اینکه اسلام و دین خدا و همچنین زحمات 23 ساله رسول الله در دوران نبوت به عنوان حقی بالاتر، از بین نرود.

حجت الاسلام ناطق نوری با اشاره به پذیرش خلافت مومنین بعد از گذشت 25 سال از سوی امیر مومنان علی (ع) گفت: ایشان با اصرار مردم و تنها به دلیل حس مسوولیت و عدم عافیت طبی و همچنین شرط رسیدگی به حساب و کتاب تمامی دست اندرکاران آن دوران حکومت را پذیرفت.

او در ادامه با بیان اینکه، بسیاری از بزرگان فاسد آن زمان به تصور اینکه حضرت علی (ع) پیش از قبول مسوولیت خلافت تنها شعار می دهد، گفت: آنها دیدند که آن حضرت در حکومت داری اهل جناح و گروه و باندبازی به معنای امروزی نبود.

رییس دفتر بازرسی رهبر معظم انقلاب افزود: تنها احقاق حق و ایجاد عدل در جامعه برای امیرالمومنین (ع) مطرح بود و به هیچ وجه در اداره کشور با کسی تعارف نداشت.

او، با اشاره به نامه های امیر مومنان علی (ع) و سفارش به فرمانداران خویش برای دوری از فساد و برخورد ناشایست و تحقیر آمیز با مردم، گفت: خیانت به بیت المال در هر اندازه و از سوی هر مقامی، مورد غضب آن حضرت واقع می شد و مورد رسیدگی قرار می گرفت.

آیین پرفیض و خیر و برکت دعا و نیایش و احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی، یادگار گرامی امام راحل (ره) و جمعی از مسوولان نظام و قشرهای مختلف مردم و ارادتمندان اهل بیت (ع) برگزار شد.

 

17231

 

کد N399292

وبگردی