آفتاب

دواتگری: هرگونه توسعه روابط با انگلیس بستگی به رفتار دولتمردان این کشور دارد

دواتگری: هرگونه توسعه روابط با انگلیس بستگی به رفتار دولتمردان این کشور دارد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که هرگونه توسعه روابط با انگلیس به رفتار دولتمردان این کشور بستگی دارد.

مهدی دواتگری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به مواضع اخیر کمیته روابط خارجی مجلس عوام انگلیس در مورد ایران اظهار کرد: اینکه مطرح می‌شود با توافقنامه اول ژنو ساختار تحریم‌ها شکسته حرف بی‌ربطی نیست زیرا به هر حال در راستای حضور دیپلماتیک ایران در مذاکرات شاهد این هستیم که ساختار به هم ریخته است.

وی افزود: به هر ترتیب اینکه کمیته روابط خارجی مجلس عوام انگلیس به یک واقعیت تلخ تاریخی اعتراف کرده (کودتای 28 مرداد 32) هم مظلومیت ملت ایران را نشان می‌دهد و هم نشانگر خوی استعماری غرب و حقانیت ملت ایران است.

نماینده مردم مراغه در مجلس اضافه کرد: کودتای 28 مرداد باعث شد رژیم دست نشانده‌ای حدود 25 سال در این مملکت سلطه داشته باشد و از سویی در دوران رژیم شاهنشاهی شهدا، جانبازان و زندانیانی داشتیم که ناشی از آثار و تبعات همین کودتای 28 مرداد بود.

وی با بیان اینکه سیاست خارجی ایران مبتنی بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت است، خاطرنشان کرد: ما عزتمندانه، حکیمانه و با در نظر گرفتن مصالح ملی خود تصمیم می‌گیریم.

دواتگری درباره احتمال افزایش روابط ایران و انگلیس خاطرنشان کرد: روابط دیپلماتیک ایران مبتنی بر احترام متقابل است. ملت ایران ملت بزرگوار و فهیمی است که هیچ نوع بی‌احترامی را بر نمی‌تابد. طبیعی است اگر کشورها و دولت‌هایی حرمت و جایگاه ملت ایران را مورد تکریم قرار دهند ملت ایران هم در تعاملات دوجانبه خود با در نظر گرفتن منافع ملی عمل می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت که هرگونه عکس‌العمل یا توسعه روابط با انگلیس بستگی به رفتار دولتمردان این کشور دارد.

انتهای پیام

کد N399281

وبگردی