آفتاب

رژیم صهیونیستی سفیر خود را از آنکارا فراخواند

رژیم صهیونیستی سفیر خود را از آنکارا فراخواند

در پی حمله‌ی تظاهرکنندگان ترکیه به کنسولگری‌های رژیم صهیونیستی در استانبول و آنکارا، دولت تل‌آویو سفیر خود را از این کشور فراخواند. این تظاهرات به نشانه‌ی اعتراض به حمله‌ی زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه بر پا شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزارت داخلی رژیم صهیونیستی، ضمن انتقاد از دولت ترکیه به دلیل اهمال در انجام وظیفه‌ی حراست از سفارتش در شهرهای آنکارا و استانبول، ترکیه را متهم کرد که موازین دیپلماتیک مقرر در موافقت‌نامه‌های موجود در این زمینه را زیرپا گذاشته است. به گزارش خبرگزاری رویترز، شمار کارکنان این کنسولگری‌ها به حداقل کاهش یافته است. این گزارش هم‌چنین از درگیری‌های شدید میان معترضان و نیروهای پلیس خبر می‌دهد.

به گزارش رسانه‌های ترکیه، معترضان در آنکارا به سوی محل اقامت سفیر رژیم صهیونیستی سنگ پرتاب کردند و شیشه‌های پنجره‌ها را شکستند.

تظاهرات روز جمعه در پاسخ به فراخوان نهادهای اسلامی در آنکارا و استانبول برگزار شده است. در گردهمایی اعتراضی در آنکارا، نمایندگان حزب حاکم عدالت و توسعه نیز به نشانه‌ی "حمایت از ملت فلسطین" شرکت داشتند. پیش از آن رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه دولت اسرائیل را متهم کرده بود که در صدد انجام یک نسل‌کشی برنامه‌ریزی‌شده علیه مردم فلسطین است.

وی در نشستی با نمایندگان مذهبی استانبول گفته بود: «این نخستین بار نیست که ما با چنین اوضاعی روبرو می‌شویم. از زمان تشکیل اسرائیل تاکنون ما شاهد تلاش‌های تل‌آویو در جهت نسل‌کشی سیستماتیک علیه مردم بی‌گناه فلسطین بوده‌ایم و هم‌اکنون نیز در ماه رمضان شاهد این اقدامات از سوی ارتش اسرائیل علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه هستیم.»

نیروهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از روز پنجشنبه حملات زمینی خود به غزه را به دستور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم آغاز کرده است.

انتهای پیام

کد N399268

وبگردی