آفتاب

پروازهای کره جنوبی و اندونزی به سرزمین های اشغالی لغو شد

پروازهای کره جنوبی و اندونزی به سرزمین های اشغالی لغو شد

تهران- ایرنا- خطوط هوایی کره جنوبی و اندونزی روز گذشته (جمعه) از توقف همه پروازهای خود به رژیم صهیونیستی به سبب تهدیدهای موشکی مقاومت و هدف قرار گرفتن فرودگاه بین المللی بن گوریون تل آویو خبر دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دو شرکت مذکور در بیانیه هایی از لغو پرواز هواپیماهای خود به دلیل ناامنی در سرزمین های اشغالی خبر دادند.

خطوط هوایی کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد که پروازهای مقرر را در روزهای نوزدهم، بیست و دوم و بیست و چهارم ماه جاری میلادی (بیست و هشتم و سی و یکم تیرماه و دوم مردادماه 1393) لغو کرده است تا بتواند ˈنگرانی ها را درباره احتمال تکرار حادثه ای مشابه با سقوط هواپیمای مالزیایی در اوکراین، برطرف کند.ˈ

این بیانیه می افزاید: علت توقف پروازها به تل آویو، آشفتگی اوضاع امنیتی در منطقه پس از حمله زمینی نیروهای اسرائیلی به غزه است.

همچنین رییس جمهوری اندونزی روز جمعه خبر داد که به همه شرکت های هواپیمایی کشورش دستور داده است در پی سقوط هواپیمای مالزیایی از پرواز بر فراز اوکراین، بخش غزه و سایر مناطق مورد نزاع در جهان خودداری کنند.

فرودگاه بن گوریون رژیم صهیونیستی از زمان جنگ این رژیم علیه غزه تاکنون بارها مورد حمله موشکی گروه های فلسطینی قرار گرفته است.

هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی با 298 سرنشین روز پنجشنبه هنگام عبور از فضای استان دونتسک در شرق اوکراین سقوط کرد و همه سرنشینان آن کشته شدند.

شبس**9241**1504
کد N399171

وبگردی