آفتاب

چهارمی حدادی در مرحله دهم لیگ الماس در موناکو

چهارمی حدادی در مرحله دهم لیگ الماس در موناکو

تهران - ایرنا - احسان حدادی نایب قهرمان المپیک 2012 لندن در ماده پرتاب دیسک جمعه شب در مرحله دهم مسابقات دیاموند لیگ در کشور موناکو (لیگ الماس) با پرتابی به مسافت 64 متر و 47 سانتیمتر به مقام چهارم رسید.

به گزارش ایرنا، حدادی تنها در پرتاب چهارم مرتکب خطا شد و پنج پرتاب دیگر وی به ترتیب 62.47 - 64.47- 63.37 - 62.25 و 63.57 بودند.

در این مسابقات، «پیتر مالاچوفسکی» قهرمان سابق جهان و المپیک با 65 متر و 84 سانتیمتر به مقام نخست رسید و با 16 امتیاز در صدر 10 مرحله دیاموند لیگ ایستاد.

خورخه فرناندز از کوبا با 65 متر و 46 سانتیمتر به مقام دوم رسید و در مجموع 10 مرحله در جایگاه سوم قرار دارد.

«گرد کانتر» از استونی دیگر قهرمان سابق جهان و المپیک نیز با 64 متر و 98 سانتیمتر به مقام سوم این مرحله دست یافت تا در مجموع با 3 امتیاز در جایگاه چهارم باشد.

احسان حدادی نیز با یک امتیاز از مرحله پیشین در آمریکا در جایگاه چهارم جهان در پایان 10 مرحله قرار گرفته است.

رابرت هارتینگ قهرمان فعلی المپیک و جهان و دو دوره گذشته دیاموند لیگ که در حال حاضر در جایگاه دوم لیگ الماس قرار دارد در این مرحله شرکت نکرده بود.

دیاموند لیگ یا لیگ الماس هر ساله با حضور برترین های جهان در 14 مرحله در نقاط مختلف جهان برگزار می شود.

در این مسابقات تنها برترین دوومیدانی کاران جهان در مواد مختلف اجازه شرکت پیدا می کنند. هر ماده دو و میدانی تنها در هفت مرحله این لیگ برگزار می شود.

در پایان 14 مرحله لیگ الماس، به برترین ورزشکار هر ماده یک الماس به ارزش حدود 70 هزار دلار هدیه داده می شود . ورزشکاران در صورت کسب عنوان در هر مرحله، جوایز نقدی متفاوتی نیز دریافت می کنند. این جوایز باعث می شود تا قهرمانان مواد مختلف دو و میدانی در سراسر جهان، حاضر به شرکت در مسابقات لیگ الماس شوند.

احسان حدادی اگر چه تاکنون عنوان قهرمانی مجموع 14 مرحله لیگ الماس را بدست نیاورده اما تنها ورزشکار ایرانی است که در مراحل دیاموند لیگ موفق به درخشش و کسب عنوان شده است.

شبس (2) 1346 **1551
کد N399111

وبگردی