آفتاب

ادامه تظاهرات آلبانیایی تباران مقدونیه در اعتراض به حکم دادگاه

ادامه تظاهرات آلبانیایی تباران مقدونیه در اعتراض به حکم دادگاه

بلگراد- ایرنا- آلبانیایی تباران مقدونیه روز جمعه در شهر اسکوپیه با برگزاری تظاهرات جدید به خاطر حکم دادگاه این کشور برای حبس ابد شش آلبانیایی تبار، خواستار لغو حکم دادگاه شدند.

به گزارش ایرنا، تظاهرات روز جمعه مانند دیگر تظاهرات در اعتراض به حکم دادگاه مقدونیه برای حبس ابد شش آلبانیایی تبار این کشور پس از آیین نماز جمعه در شهر اسکوپیه برگزار شد که بدون حادثه پایان یافت.

شمار زیادی از مأموران پلیس مقدونیه با وسایل نقلیه زرهی امنیت تظاهرات کنندگان را تأمین کردند.

تظاهرات کنندگان با دست داشتن پارچه نوشته هایی که بر روی آنها به زبان های آلبانی، مقدونیه ای و انگلیسی نوشته بود؛ ˈحکم دیکته شده دادگاهˈ، ˈآزادی بی گناهانˈ، ˈاعلام جرم قبل از محاکمهˈ، وزیر پلیس این کشور را تروریست خواندند.

وزارت کشور مقدونیه در این ارتباط پیش تر با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که دادگاه اسکوپیه شش نفر از آلبانیایی تباران این کشور را به خاطر قتل پنج جوان مقدونیه ای در آیین عید پاک در سال 2012 میلادی به حبس ابد محکوم کرد.

بر اساس گزارش های دریافتی، این شش تن می گویند بی گناه هستند؛ وکلای مدافع آنها نیز در مراحل دادگاه گفته اند که هیچ شواهدی علیه مجرم بودن آنها در دست نیست.

آلبانیایی تباران مقدونیه با برگزاری تظاهرات در بیش از دو هفته گذشته در برخی از شهرهای این کشور، نارضایتی خود را در محکومیت شش آلبانیایی تبار به حبس ابد نشان دادند.

تحلیلگران و کارشناسان سیاسی نسبت به ادامه تظاهرات در شهرهای مختلف در گسترش ناآرامی و وخیم شدن وضع عمومی کشور هشدار دادند.

اتحادیه اروپا، آمریکا، ناتو و سازمان امنیت و همکاری اروپا با انتشار بیانیه مشترکی شهروندان مقدونیه را به خویشتنداری در مقابل خشونت ها فرا خوانده اند.

اروپام**2061**1504
کد N399103

وبگردی