آفتاب

مقام روس: مسکو سیاست های خود را بخاطر تحریم های آمریکا تغییر نمی دهد

مقام روس: مسکو سیاست های خود را بخاطر تحریم های آمریکا تغییر نمی دهد

مسکو- ایرنا- سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو سیاست های خود را بخاطر تحریم های آمریکا تغییر نخواهد داد.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، ریابکوف روز جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به ناکارآیی رویکردهای تحریمی گفت: اعتقادی به اعتبار و کارآیی این گونه شیوه ها نداریم؛ زیرا سیاست کشور خود را تحت تأثیر هیچ گونه تدبیر محدود کننده ای تغییر نمی دهیم.

معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه ˈنمی خواهیم هر دفعه به مسأله شیوه پاسخ دادن روسیه به تحریم ها بپردازیمˈ اظهار داشت: تصمیم ها در مورد این مسأله به طور روزمره و با توجه به شرایط موجود گرفته می شود.

وی در مورد پاسخ روسیه به تحریم ها گفت: همه نمی توانند این اقدامات را ببینند و موضوع آشکاری نیست؛ اما هر کس هدف این پاسخ قرار می گیرد تأثیر آن را بر خود احساس می کند.

معاون وزیر خارجه روسیه یادآوری کرد: تحریم ها برای دولت آمریکا به شیوه ای معمول تبدیل شده است و در واقع، واشنگتن در شرایط کنونی با نیرویی اندک به اهدافی می خواهد دست بیابد که در گذشته با شیوه های دیگری می بایست به دست آید.

ریابکوف گفت: روسیه در این مورد تسلیم سیاست های آمریکا نخواهد شد و به تحریم های این کشور با تحریم پاسخ نمی دهد؛ زیرا این شیوه به زیان خود تمام می شود.

وی افزود: زمانی فرا خواهد رسید که نسل جدید سیاستمداران آمریکایی می توانند با هوشیاری، کارایی این گونه شیوه ها و عواقب آن برای موقعیت آمریکا در سطح جهانی را ارزیابی کند.

ریابکوف با بیان این که دولت آمریکا در مسأله تحریم، بیش از حد مجاز جلو رفته است، اظهار داشت: کسانی که جز تحریم، شیوه دیگری برای اقدام نمی بینند در خیالات واهی گرفتار شده اند اما افراد دیگری از (سیاستمداران آینده آمریکایی) باید به سامان دادن سیاست های این کشور و زدودن عواقب اشتباهات دولت این کشور بپردازند.

آمریکا روز چهارشنبه شماری از مقامات عالیرتبه روسیه و تعدادی از شرکت های صنایع دفاعی و بخش های بانکی و انرژی این کشور را تحریم کرد.

این مسأله عصبانیت مقامات روس را برانگیخته است.

دمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه روز پنجشنبه با انتقاد از سیاست تحریمی آمریکا اعلام کرد: تحریم های آمریکا علیه روسیه هیچ کمکی به حل و فصل بحران اوکراین نمی کند.

وی گفت: هیچ گونه تحریمی نمی تواند به اقتصاد روسیه آسیب شدید وارد کند.

مدودیف افزود: این گونه تحریم ها تاکنون هیچ کشوری را به زانو در نیاورده است.

نخست وزیر روسیه تحریم های آمریکا در مورد مقامات روس و شرکت های این کشور را غیرقانونی دانست و گفت: این تحریم ها بدون تصمیم شورای امنیت سازمان ملل متحد و به طور خودسرانه وضع شده است.

اروپام/2242**518**1504
کد N399066

وبگردی