آفتاب

انعکاس مواضع ایران در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه در رسانه های صربستان

انعکاس مواضع ایران در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه در رسانه های صربستان

بلگراد- ایرنا- بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در محکومیت استمرار حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه در رسانه های خبری صربستان انعکاس گسترده ای داشت.

به گزارش ایرنا، در پی ارسال بیانیه وزارت امور خارجه کشورمان در مورد محکومیت حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد برای اشخاص حقیقی و حقوقی و مراکز علمی و تحقیقاتی، سیاسی و فرهنگی صربستان، این بیانیه با انعکاس گسترده ای مواجه شد؛ به طوری که بیشتر رسانه های خبری و پایگاه های اینترنتی صربستان متن کامل این بیانیه را منتشر کردند.

خبرگزاری رسمی صربستان (تانیوگ)، رادیو تلویزیون خصوصی ب 92 و روزنامه آکتر و بسیاری از پایگاه های اینترنتی از جمله رسانه های خبری در این کشور بودند که بیانیه وزارت امور خارجه کشورمان را انتشار دادند.

این رسانه ها با عنوان هایی مبنی بر اینکه ایران حملات اسرائیل به نوار غزه را محکوم کرد نوشتند: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر مسؤولیت کامل حقوقی و سیاسی اسرائیل در ارتکاب این اعمال جنایتکارانه خاطرنشان ساخت که عمق جنایات اسرائیل در غزه چنان است که صرف محکومیت از سوی کشورها و سازمان های بین المللی از جمله سازمان همکاری اسلامی کافی نیست و دوستداران فلسطین باید با اقدام جمعی فوری به مقابله با اسرائیل پرداخته و عوامل جنایتکار اسرائیل را به دلیل زیر پا گذاشتن بدیهی ترین مقررات بین المللی و حقوق بشردوستانـه مورد تعقیب و محاکمه فـوری در دادگاه ها و مجامع حقوق بین المللی از جمله دادگاه کیفری بین المللی قرار دهند.

رسانه های خبری صربستان نیز در بخشی دیگر از گزارش های خود به نقل از بیانیه وزارت امور خارجه کشورمان که توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد در اختیار آنها گذاشته شد، نوشتند: فاجعه جنایات جدید اسرائیل در آستانه برگزاری روز جهانی قدس بیش از پیش گسترش یافته و منجر به شهادت بیش از 170 و مجروحیت بیش از 1200 نفر و تخریب زیر ساخت ها، مساجد و منازل فلسطینیان در غزه محاصره شده است.

مفتی صربستان نیز در این ارتباط در خطبه های نماز جمعه که نماینده سفیر جمهوری اسلامی ایران در آن حضور داشت، جنایت رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محکوم کرد و از مسلمانان جهان خواست که برای نجات مردم فلسطین دعا کنند.

ده ها نفر از شهروندان صربستانی نیز در همین پیوند، روز دوشنبه 23 تیر ماه با برگزاری تجمع اعتراض آمیز در مرکز شهر بلگراد در حمایت از ساکنان نوار غزه، جامعه بین الملل را به اقداماتی مقتضی علیه اشغال فلسطین و تجاوز علیه مردم فلسطین فرا خواندند.

شهروندان بلگرادی در این تظاهرات همراه با فلسطینی های مقیم بلگراد از مردم خواستند که حمله در نوار غزه و کشتن افراد غیر نظامی بویژه کودکان را محکوم کنند.

اروپام**2061**1504
کد N399048

وبگردی