آفتاب
هادی قابل:

در زمان امام علی (ع) هم افرادی مخالف اصلاحات بودند

در زمان امام علی (ع) هم افرادی مخالف اصلاحات بودند

حجت‌الاسلام قابل گفت: اسلام با خشونت و جنایت هرگز نخواسته است پیش برود و اصلا اسلام با این چیزها سازگار نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام هادی قابل سخنران شب گذشته حسینیه فاطمة الزهرا (س) با اشاره به دلایل بعثت انبیاء اظهار کرد: نهاد بشر اصلاح پذیر است و انسان ذاتا به دنبال اصلاح است، اما گاه ممکن است که منافعی پیش آید که جلوی بروز این نهاد انسانی یعنی اصلاح پذیری را بگیرد.

وی با اشاره به دوران حکومت امام علی (ع) اظهار کرد: حضرت علی (ع) در جهت اصلاح در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اداری و اجتماعی قدم بر می‌داشت اما به خاطر این که برخی منافع خود را در تضاد با این اقدامات می‌دیدند با آن مقابله می‌کردند.

قابل با اشاره به شخصیت‌هایی چون میثم تمار و ابوذر غفاری در صدر اسلام گفت: این شخصیت‌ها از حکومت وقت به شدت انتقاد می‌کردند، اما حکومت آنان را بر نمی‌تابید. امام علی (ع) به دنبال اصلاح امور بود اما بسیاری با او مخالفت می‌کردند چرا که حکومت برای علی (ع) هدف اصل و غایت نبود بلکه وسیله‌ای برای اصلاح جامعه بود.

قابل ادامه داد: تنها مناسبات عبادی نشانه دین نیست. دین تنها به خوب نماز خواندن و خوب روزه گرفتن نیست بلکه مسائلی چون عدالت در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی از نشانه‌های مهم دیگر دینداری است که امام علی (ع) نیز به دنبال آن بودند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برخی ادعای برپایی دولت اسلامی دارند که ظاهر این امر خوب است، اما در باطن آن باطل وجود دارد. چرا که اسلام با خشونت و جنایت هرگز نخواسته است پیش برود و اصلا اسلام با این چیزها سازگار نیست.

انتهای پیام

کد N398958

وبگردی