آفتاب

ظریف: مذاکرات یک فرصت تاریخی برای همه‌ی ماست

ظریف: مذاکرات یک فرصت تاریخی برای همه‌ی ماست

وزیر امور خارجه کشورمان درباره‌ی روند مذاکرات ایران و 1+5 گفت: این مذاکرات یک فرصت تاریخی برای همه ماست تا بتوانیم به جای حل بخشی از مسائل همه آن را حل کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد جواد ظریف در گفت‌وگو با کریستین امان‌پور، خبرنگار سی‌.ان.ان افزود: من فکر می‌کنم که مباحث جدی و کافی برای ما وجود دارد که بتوانیم این مباحث را ادامه دهیم.


او درباره‌ی احتمال تمدید مذاکرات ایران و 1+5 بیش از زمان مقرر گفت: من فکر می‌کنم که کری، وزیر امور خارجه در این باره توصیه‌هایی داشته و من نیز توصیه می‌کنم.




هم‌چنین به گزارش پرس تی وی ظریف در این گفت‌وگو اعلام کرد که تهران و گروه 1+5 نیازمند دستیابی به یک توافق هسته‌یی متوازن هستند .




وی ادامه داد: نگرانی ایران تنها درباره‌ی محدودیت‌های ایجاد شده توسط تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا نیست بلکه موضوعات دیگری مانند همکاری‌های فنی در حوزه‌ی انرژی هسته‌یی و همکاری برای دستیابی ایران به بازار هسته‌یی است. آمریکا با اعمال تحریم‌ها نتوانسته است به اهداف خود دست یابد بلکه تنها باعث ایجاد ناخوشنودی در میان ایرانیان شده است.




وزیر خارجه ایران در این گفت‌وگو به ایجاد یک تغییر پارادایمی توسط کنگره آمریکا تاکید کرد و اعلام کرد که زمان فشار به پایان رسیده است.




او هم‌چنین درباره‌ی وضعیت امنیت منطقه‌یی به‌خصوص در عراق و اقدامات داعش در این کشور گفت‌وگو کرد.





کد N398941

وبگردی