آفتاب

تمایل اوباما برای تمدید مذاکرات هسته‌یی با ایران

تمایل اوباما برای تمدید مذاکرات هسته‌یی با ایران

باراک اواما روز چهارشنبه در اظهارتی از احتمال تمدید مذاکرات ایران و 1+5 برای دستیابی به توافق جامع سخن گفت و اعلام کرد: نیاز به زمان بیش‌تری برای ادامه مذاکرات پیش از دستیابی به توافق جامع وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری سی‌ان ان، باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 در وین اعلام کرد که ایالت متحده و متحدان‌شان پیشرفت واقعی در برخی حوز‌ه‌ها در مذاکرات با ایران بر سر برنامه‌ی هسته‌ای‌اش داشته‌اند و در راه قابل اطمینانی به جلو می‌روند اما شکاف‌های مهمی باقیمانده است که نیاز به کار بیش‌تری دارد.

او ادامه داد: نیاز به زمان بیش‌تری برای ادامه مذاکرات برای دستیابی به توافق جامع وجود دارد.

رییس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: ما به مشورت‌های‌مان ادامه می‌دهیم که این مشورت‌ها شامل گفت‌وگو با کنگره است که آیا مذاکرات را ادامه دهیم یا نه.

اوباما افزود: ایران در طول 6 ماه گذشته بر اساس توافق موقت که سال گذشته به آن دست یافته‌ایم به تعهدات خود عمل کرده است. در این راستا روند پیشرفت هسته‌یی خود را متوقف کرده و اجازه بازرسی‌های بیش‌تر را داده است و از ذخایر مواد هسته‌یی‌اش کاسته است.

به گزارش ایسنا، مذاکرات ایران و 1+5 در وین از 11 تیرماه آغاز شده و تاکنون ادامه دارد. جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته به همراه سه وزیر امور خارجه کشورهای عضو 1+5 به وین آمدند و با وزیر خارجه ایران مذاکره کردند. جان کری پس از چند دور دیدار با ظریف درنشست خبری اعلام کرد که برای مشورت با اوباما به واشنگتن می‌رود.

انتهای پیام

کد N398927

وبگردی