آفتاب

نخست وزیر مالزی:با دخالت در تحقیقات سقوط هواپیما مخالفیم/ تاکید آمریکا بر تحریم روسیه و آتش‌ بس در اوکراین

نخست وزیر مالزی:با دخالت در تحقیقات سقوط هواپیما مخالفیم/ تاکید آمریکا بر تحریم روسیه و آتش‌ بس در اوکراین

واکنش نخست وزیر مالزی به سقوط هواپیمای خطوط هوایی این کشور و تاکید آمریکا بر تحریم روسیه و آتش‌ بس در اوکراین از جمله اخبار مرتبط با این حادثه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری سی ان ان، "نجیب تون رزاق" نخست وزیر مالزی بر لزوم بررسی اطلاعات جعبه سیاه توسط تیم بین المللی و تحقیقات مربوط به نحوه سقوط این هواپیما تاکید کرد و گفت کشور و یا گروهی حق دخالت در این موضوع را ندارد.

در همین رابطه برخی از نمایندگان کنگره آمریکا از جمله سناتور لیندسی گراهام،  دیان فاینشتاین و سناتور جان‌ مک‌ کین پس از سقوط هواپیمای مسافربری مالزی خواستار افزایش تحریم ها علیه مسکو شده و از این حادثه به عنوان یک تراژدی یاد کردند که جامعه بین الملل باید به آن واکنش نشان دهد.

سناتورهای آمریکایی همچنین از جامعه بین الملل خواستند تا در صورت اثبات نقش روسیه در این حادثه، تحریم‌ های بیشتری را علیه این کشور اعمال کرده و ارتش اوکراین را برای مقابله با استقلال‌ طلبان این کشور مسلح کند.

کاخ سفید نیز در بیانیه ای بر لزوم آتش‌ بس در اوکراین برای انجام تحقیقات بین‌ المللی درباره هواپیمای مسافربری مالزی و انجام تحقیقات کامل، قابل اعتماد و بدون مانع‌ تراشی درباره این حادثه تاکید کرد.

کد N398871

وبگردی