آفتاب

چین در رزمایش نظامی مشترک آمریکا- استرالیا شرکت می‌کند

چین در رزمایش نظامی مشترک آمریکا- استرالیا شرکت می‌کند

ارتش چین قرار است برای اولین بار در رزمایش توپخانه‌ای مشترک با استرالیا و آمریکا که اکتبر سال جاری میلادی برگزار می‌شود، شرکت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقام‌های پنتاگون اعلام کردند این رزمایش مشترک نظامی در شمال استرالیا برگزار می‌شود و برای تقویت روابط نظامی کانبرا و واشنگتن با ارتش آزادی بخش خلق چین صورت می‌گیرد.

سخنگوی پنتاگون نیز در این باره به خبرنگاران گفت: این یک رزمایش با مقیاس کوچک است و کمتر از 100 پرسنل نظامی شامل یک یا دو یگان از تفنگداران ویژه آمریکا در آن حضور دارند. هدف از برگزاری این رزمایش یادگیری نجات و امداد در شرایط بحرانی است.

دولت چین ماه گذشته میلادی با شرکت در رزمایش بزرگ نیروی دریایی تحت رهبری آمریکا در اقیانوس آرام پا به عرصه حضور در رزمایش‌های نظامی مشترک گذاشت.

تفنگداران ویژه نیروی دریایی آمریکا که قرار است در رزمایش توپخانه‌ای اکتبر سال جاری میلادی حضور پیدا کنند در حال انجام عملیات در منطقه داروین استرالیا هستند و قرار است تعدادشان در سال 2017 از 1100 تن به 2500 تن برسد.

چین نگرانی خود را بر سر حضور سربازان آمریکایی در استرالیا ابراز داشته و واشنگتن را به تلاش برای مداخله در افزایش قدرت نظامی پکن در منطقه متهم کرده است.

استرالیا و آمریکا هردو به پکن تاکید کرده‌اند تا یکسری از مناقشات منطقه‌ای در دریای چین شرقی و جنوبی را با همسایگان آسیایی‌اش از طریق راه حل‌های صلح آمیز حل و فصل کند. به طوری که آمریکا اخیرا پکن را به انجام اقداماتی برای بی ثبات کردن شرایط در دریای چین جنوبی متهم کرده و استرالیا نیز این انتقادها از جانب واشنگتن علیه پکن را مورد تحسین قرار داده است. پنتاگون همچنین گزارش داده که مانورهای اکتبر سال جاری میلادی به تقویت روابط دفاعی و انجام رزمایش‌های مشابه با هدف خنثی کردن تنش‌های بالقوه کمک خواهد کرد.

یکی دیگر از سخنگویان پنتاگون در این باره گفت: معتقدیم که که روابط و همکاری‌های نزدیک نظامی میان کشورها در منطقه اقیانوسیه باعث ایجاد ارتباطات بهتر و تقویت روح همکاری در مواجهه با چالش‌های منطقه‌ای و جهانی خواهد شد.

انتهای پیام

کد N398659

وبگردی