آفتاب

نامزدهای حزب طالبانی برای تصدی ریاست جمهوری عراق

نامزدهای حزب طالبانی برای تصدی ریاست جمهوری عراق

مهر نوشت:

حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق به رهبری جلال طالبانی، فواد معصوم و عدنان المفتی را برای تصدی ریاست جمهوری عراق نامزد کرده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه العراقیه، اتحادیه میهنی کردستان عراق، فواد معصوم و عدنان المفتی را برای ریاست جمهوری عراق نامزد کرده است.

احمد العبادی مشاور حقوقی و مهدی الحافظ رئیس سِنی اولین جلسه پارلمان جدید عراق هم پیشتر نامزدی خود را برای تصدی ریاست جمهوری عراق اعلام کرده بودند.

سلیم الجبوری رئیس جدید پارلمان عراق روز سه شنبه هفته جاری از باز شدن باب نامزدی برای تصدی ریاست جمهوری برای تمام شهروندان خبر داده بود.

پارلمان عراق شش شرط را برای کسانی که تمایل به نامزدی برای تصدی ریاست جمهوری دارند، اعلام کرده بود، یکشنبه آتی، آخرین مهلت ارائه درخواست نامزدی اعلام شده است.

این در حالی است که ائتلاف کردستان عراق اعلام کرده است منصب ریاست جمهوری متعلق به کردهاست، حتی ا گر 20 نفر برای آن نامزد شده باشند.

عبدالعزیز حسن از اعضای این ائتلاف گفته است بر اساس توافقات سیاسی، منصب ریاست پارلمان سهم اهل سنت(اعراب) و ریاست جمهوری سهم کردهاست و نخست وزیری هم به شیعیان تعلق دارد، هر چند باب نامزدی برای ریاست جمهوری به روی تمام عراقیها باز است، اما این منصب متعلق به کردها خواهد بود، حتی اگر 20 نفر خارج از ائتلاف کردستان نامزد آن شوند.

وی افزود این منصب به طور مشخص متعلق به اتحادیه میهنی کردستان بر اساس توزیع مناصب میان عناصر تشکیل دهنده ائتلاف کردستان عراق خواهد بود.

5252

کد N398593

وبگردی