آفتاب

پوتین: اوکراین مسئول سرنگونی هواپیمای مالزی است

پوتین: اوکراین مسئول سرنگونی هواپیمای مالزی است

مسکو- ایرنا- ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه اعلام کرد: دولت اوکراین با توجه به وقوع سانحه هوایی در حریم هوایی این کشور مسئول سرنگونی هواپیمای مسافربری بویینگ خطوط هوایی مالزی است.

به گزارش ایرنا به نقل از گزارش روز جمعه دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه، پوتین شامگاه پنجشنبه در جلسه ای با شرکت مقامهای عالیرتبه روسیه که به بررسی مسایل اقتصادی این کشور اختصاص داشت، گفت: بدون شک کشوری که این واقعه غم انگیز در آن رخ داد مسئول وقوع آن است.

این جلسه با اعلام یک دقیقه سکوت به احترام قربانیان سانحه هواپیمای مالزی آغاز شد و پوتین در آن خاطرنشان کرد: اگر در اوکراین صلح برقرار می شد این حادثه هیچگاه رخ نمی داد.

یک فروند بویینگ 777 خطوط هوایی مالزی روز پنجشنبه در شرق اوکراین در استان دونتسک سرنگون و همه 280 مسافر و 15 خدمه آن کشته شدند.

رییس جمهوری روسیه از نهادهای مربوطه و وزارت دفاع این کشور خواست تا تمام تلاش های ممکن برای تحقیق در مورد این حادثه و اعلام نتایج این تحقیقات برای جامعه روسیه و اوکراین و سراسر جهان به عمل آورند.

پوتین در مورد سرنگونی هواپیمای مالزیایی گفت: این اقدامی غیرقابل قبول است و هیچکس حق ندارد بدون نتیجه گیری مشخصی و بدون این که تصویر واضحی در مورد حادثه به وجود آید از کنار آن بگذرد.

رییس جمهوری روسیه در ادامه جلسه گفت: امروز ما برای موضوع دیگری در اینجا گرد آمده ایم و باید وضعیت اجتماعی و اقتصادی کشور را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: مسایل زیادی در این رابطه وجود دارد که در باره آن باید گفتگو کنیم.

اروپام/2242**518**1392
کد N398531

وبگردی