آفتاب

تظاهرات ضدصهیونیستی در ترکیه

تظاهرات ضدصهیونیستی در ترکیه

آنکارا - هزاران تن از روزه داران ترکیه با احیاکردن شب گذشته مقابل نمایندگیهای رژیم صهیونیستی در شهرهای آنکارا و استانبول علیه ددمنشیهای این رژیم و شروع عملیات زمینی علیه غزه به دنبال حملات سنگین هوایی تظاهرات کردند.

به گزارش ایرنا، در تظاهرات گسترده مردم آنکارا مقابل سفارت رژیم صهیونیستی که تا دم صبح ادامه داشت دهها تن از نمایندگان مجلس ترکیه از حزب حاکم آک و حزب مخالف جمهوریخواه خلق نیز شرکت کردند.

تظاهرکنندگان حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی و کشتار بی رحمانه کودکان و زنان و غیرنظامیان در نوار غزه را نسل کشی خوانده و تلعین کردند.

دراین میان از بین تظاهرکنندگان ساختمان سفارت رژیم صهیونیستی سنگ باران شد که در این حادثه چند تن از نیروی ضد شورش ترکیه که سرگرم حراست از ساختمان بودند، زخمی شدند.

نمازگزاران بعداز سر دادن شعارهای فلسطین تنها نیستی، دنیای اسلام به پا خیز و مسلمان هشیار باش و مرگ بر رژیم صهیونیستی و لعنت بر آمریکا، برای خواندن نماز میت غیابی برای شهدای فلسطینی عازم مسجد تاریخی حاجی بایرام آنکارا شدند.

تظاهرات بسیار گسترده تری نیز دیشب تا صبح مقابل کنسولگری رژیم صهیونیستی در استانبول برگزار شد. تظاهرکنندگان خشمگین با پرتاپ سنگ سعی کردند با تخریب دیوارهای آهنی کنسولگری وارد محوطه شوند که با مداخله پلیس ضد شورش روبرو شدند.

پلیس استانبول به سختی توانست تظاهرکنندگان خشمگین را از ساختمان کنسولگری دور کند اما تظاهرات روزه داران تا سحر در اطراف کنسولگری ادامه داشت و تظاهرکنندگان ضمن تلعین اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی برای شهدای فلسطین و سلامت زخمی های مبارزان فلسطینی دعا کردند.

روزه داران بعداز اقامه نماز صبح از مقابل کنسولگری جدا شدند.

خاورم/2011**1547
کد N398468

وبگردی