آفتاب

پرواز هواپیماهای مسافربری آمریکا در شرق اوکراین ممنوع شد

پرواز هواپیماهای مسافربری آمریکا در شرق اوکراین ممنوع شد

به دنبال سقوط هواپیمای مسافربری بوئینگ 777 مالزی ، اداره هوانوردی فدرال آمریکا با صدور اخطاری پرواز هواپیماهای مسافربری آمریکایی در حریم هوایی شرق اوکراین را ممنوع کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری شینهوا، اداره هوانوردی فدرال آمریکا اعلام کرد منطقه ممنوعه پروازی شامل کل منطقه اطلاعات پروازی سیمفروپل و دنپروپتروفسک می‌شود.

این اداره در اخطار خود تاکید کرد: چنین اقدامی ممنوعیتی که در ماه آوریل از سوی اداره هوانوردی فدرال آمریکا مبنی بر ممنوعیت عملیات‌های پروازی آمریکا بر فراز منطقه کریمه اوکراین و مناطق مجاور آن در دریای سیاه و دریای آزوف صادر شد را تمدید می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در حال حاضر هیچ پرواز برنامه ریزی شده هواپیماهای مسافربری آمریکا از طریق این حریم هوایی انجام نخواهد پذیرفت.

همچنین مقامات اداره هوانوردی غیر نظامی چین نیز اعلام کردند که به همه هواپیماهای چینی که قرار است بر فراز اوکراین پرواز کنند دستور داده شده تا از حریم هوایی مربوط به سقوط هواپیمای مسافربری مالزیایی اجتناب کنند. به گفته این اداره هر هفته 28 پرواز بر فراز این منطقه صورت می‌گرفته است.

روز پنج شنبه هواپیمای بوئینگ 777 مالزی با 283 مسافر و 15 خدمه پروازی در شرق اوکراین و در نزدیکی مرز روسیه سقوط کرد.

انتهای پیام

کد N398438

وبگردی