آفتاب

حضور وزیر جهاد کشاورزی در صحن علنی مجلس/6 وزیر میهمان کمیسیون های تخصصی

حضور وزیر جهاد کشاورزی در صحن علنی مجلس/6 وزیر میهمان کمیسیون های تخصصی

تهران-ایرنا-وزیر جهاد کشاورزی هفته آینده برای پاسخ به سوال دو نماینده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور می یابد، همچنین قرار است 6 وزیر دولت برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در کمیسیون های تخصصی مجلس حضور یابند.

به گزارش ایرنا و براساس دستور هفتگی مجلس شورای اسلامی، جلسات علنی مجلس هفته آینده در روزهای یکشنبه،سه شنبه و چهارشنبه برگزار می شود.

خانه ملتی ها هفته آینده گزارش کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد تحقیق و تفحص از عملکرد صنایع خودروسازی کشور و شرکت های خودروساز را بررسی می کنند، این گزارش هفته آینده قرائت و درباره آن تصمیم گیری می شود.

علاوه بر قرائت گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودرو،گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی برتصویب تقاضای تحقیق و تفحص از صنعت بیمه کشور نیز در دستور کار مجلس قرار دارد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته آینده دو نفر از نمایندگان را برای عضویت در شورای نظارت بر صداوسیما و یک نفر را برای عضویت ناظر در هیات نظارت بر مطبوعات انتخاب می کنند.

همچنین دو نفر از اعضای کمیسیون اقتصادی و کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس هفته آینده در صحن مجلس به عنوان عضو ناظر در شورای پول و اعتبار انتخاب می شوند.

همچنین سوال سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان و علی ایرانپور نماینده مبارکه از وزیر جهاد کشاورزی نیز در دستور کار هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

علاوه بر این،نمایندگان مجلس بررسی برخی طرح ها و لوایح را در دستور کار دارند که به شرح زیر است:

*ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد طرح نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی

* گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد بررسی لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه بیمه گران و اتکایی گران خطرهای تجاری و غیرتجاری در کشورهای عضو سازمان تعاون و مؤسسه تضمین اعتبارات صادراتی و سرمایه گذاری عربی و تصویب اساسنامه (اعاده شده از شورای نگهبان)

*گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد بررسی طرح دایمی شدن قانون اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور مصوب 1387 (اعاده شده از شورای نگهبان)

*گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه اجرای محکومیتهای مالی (اعاده شده از شورای نگهبان)

* گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح الحاق یک بند به ماده (2) قانون تشکیل شورای عالی اشتغال

* گزارش کمیسیون اقتصادی درمورد لایحه اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سرمایه دور پنجم بانک توسعه اسلامی

* گزارش شور دوم کمیسیون انر‍ژی در مورد طرح حمایت از صنعت برق کشور

* گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد بررسی لایحه الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار

*گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده

* گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح اصلاح بند (ج) ماده (178) قانون برنامه پنج ساله پنجم جمهوری اسلامی ایران

* گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح اصلاح بند (ز) ماده (44) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران

*گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درمورد لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیات های انضباطی نیروهای مسلح

* بررسی طرح دائمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی درمقابل شخص ثالث مصوب 16/4/1387 طبق اصل 85 قانون اساسی

*گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد بررسی لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی

*گزارش کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس درمورد بررسی طرح اصلاح موادی از آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی

* گزارش کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس در مورد بررسی طرح اصلاح موادی از آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی (نحوه رسیدگی به طرح ها و لوایح قانونی)

* گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح جلوگیری از پرداخت دموراژ (خسارت تاخیر) به کشتی ها

* گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح اصلاح تبصره 1 ماده 69 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت

* گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح الحاق یک تبصره به قانون احداث پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک ها و سایر منابع مالی و پولی کشور



* گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح جرم سیاسی



**انتخاب نمایندگان ناظر در مجامع و شوراها/ دعوت از 6 وزیر به مجلس

کمیسیون های تخصصی مجلس هفته آینده ضمن انتخاب نمایندگان ناظر در برخی مجامع و شوراها، میزبان 6 وزیر برای پاسخگویی به سوالات و ابهامات نمایندگان هستند.

جلسات کمیسیون های تخصصی مجلس هفته آینده در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه تشکیل می شود که دستور کار این کمیسیون ها به شرح زیر است:



** کمیسیون اصل 90

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه نشستی با مسوولان ستاد مبارزه با مواد مخدر دارند تا اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با مواد مخدر و روان گردانها را بررسی کنند.

روز سه شنبه نیز نشست این کمیسیون با مسوولان دستگاه های فرهنگی برای بررسی برنامه ها و اقدامات انجام شده در سال اقتصاد و فرهنگ با ملاحظه تاثیر وضعیت فرهنگی در تحقق شعار حماسه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی برگزار می شود.



** کمیسیون های ویژه

جلسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاسیت های کلی اصل 44 قانون اساس روز دوشنبه تشکیل می شود و اعضا ضمن جمع بندی گزارش اولیه کمیسیون در خصوص اقتصاد مقاونتی، به بررسی لایجه اساسنامه سازمان پست جمهوری اسلامی ایران می پردازند.

اعضای کمیسیون مشترک طرح تاسیس سازمان ملی استاندارد ایران نیز جلسه نهایی خود را برای نهایی کردن این طرح روز یکشنبه برگزار می کنند.



** کمیسیون آموزش و تحقیقات

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه پس از بررسی عملکرد روسای کمیته های تخصصی، چهار نفر را برای عضویت در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) و 2 نفر را برای شورای عالی گزینش انتخاب می کنند.

رییس سازمان بازنشستگی نیز روز یکشنبه برای بررسی موضوع بازنشستگی اعضای هیات علمی تا پیش از سال 1384 در این کمیسیون حضور می یابد و سپس لایحه کنوانسیون میناماتا در مورد جیوه در دستور کار این کمیسیون قرار می گیرد.

روز دوشنبه نیز جمع بندی سفرهای استانی این کمیسیون به استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و اردبیل با حضور معاونان وزارت آموزش و پرورش، رییس دانشگاه فنی و حرفه ای و رییس سازمان تحقیقات کشاورزی نهایی می شود.

روز سه شنبه ضمن برگزاری جلسات کارگروه های تخصصی کمیسیون، رییس دانشگاه فنی و حرفه ای روز دوشنبه برای ارایه گزارش عملکرد در این کمیسیون حضور می یابد ضمن این که طرح الحاق یک ماده به عنوان ماده 22 مکرر قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی نیز در دستور کار این کمیسون است.



** کمیسیون اجتماعی

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه طرح یک فوریتی الحاق یک تبصره به ماده 5 قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش را در دستور کار دارند و سپس لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل را بررسی می کنند.

انتخاب چهار نفر از اعضای این کمیسیون برای عضویت در شورای عالی اداری و انتخاب دو نفر برای عضویت در شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی نیز در دستور کار روز یکشنبه است.

این کمیسیون روز دوشنبه نشست مشترکی با مسوولان دیوان محاسبات کشور دارد و روز سه شنبه به بررسی لایحه الحاق سازمان تعاونی کادر نیروهای مسلح (اتکا) به فهرست نهادها و وسسات عمومی غیردولتی و لایحه الحاق سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح به فهرست نهادها و موسسات عمومی غیردولتی می پردازد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز روز سه شنبه برای پاسخ به چهار سوال در این کمیسیون حضور می یابد و سپس اعضای این کمیسیون در جشن رمضان کمیته امداد حضور می یابند.



** کمیسیون اقتصادی

روز یکشنبه اعضای این کمیسیون انتخاب نمایندگان ناظر در هیات امنای صندوف توسعه ملی، هیات نظارت بر اندوخته اسکنانس، شورای پول و اعتبار، کارگروه ایجاد تسهیل و تسریع و صدور مجوزاز دستگاه های اجرایی، هیات واگذاری فعالیت ها و بنگاه های دولتی به بخش خصوصی، شورای عالی آموز، شورای عالی اجرای سیاست های کلی صل 44 قانون اساسی را در دستور کار دارند.

بررسی لایحه الحاق جزیره هرمز به محدوده منطقه آزاد قشم، لایحه اجازه مشارکت دولت جمهوری سلامی ایران در برنامه صندوق بین المللی پول برای کاهش فقر و برگزاری نشست با رییس و مسوولان اتاق بازرگانی ایران در دستور کار روز یکشنبه کمیسیون اقتصادی است.

روز دوشنبه نیز نشست کارآفرینیان برای بررسی راهکارهای رفع موانع تولید در کشور برگزار می شود و روز سه شنبه بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عمکرد بانک های خصوصی دولتی و موسسات اعتباری در دستور کار این کمیسیون است.



** کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

این کمیسیون روز یکشنبه با حضور مسوولان ذی ربط به مرور اخبار می پردازند و روز سه شنبه بررسی طرح ها و لوایح ارجاعی را در دستور کار دارند.

کارگروه امنیت روز یکشنبه بررسی طرح تامین آب کشاورزی و شرب فلات مرکزی، شرق و جنوب شرق ایران و نیز بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده 9 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را بررسی می کند.



** کمیسیون انرژی

روز یکشنبه این کمیسیون درباره کلیات طرح یک فوریتی اساسنامه شرکت ملی نفت ایران تصمیم گیری می کند.

بررسی طرح یک شوری اجازه سازمان ها و دستگاه های دولتی و موسسات عمومی غیردولتی به استفاده از انرژی خورشیدی با حضور طراحان و کارشناسان وزارت نیرو، مرکز پژوهش های مجلس و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور نیز در دستور کار روز یکشنبه این کمیسیون است.

همچنین کارشناسان بورس انرژی در خصوص فرصت های بهینه سازی و بهره وری انرژی در کشور به این کمیسیون گزارشی ارایه می کنند.

روز سه شنبه بررسی طرح یک فوریتی اساسنامه شرکت ملی نفت ایران در دستور کار این کمیسیون است.



** کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه طرح اجازه سازمان ها و دستگاه های دولتی و موسسات عمومی غیردولتی به استفاده از انرژی خورشیدی و طرح تشکیل صندوق حمایت از توسعه دانه های روغنی را در دستور کار دارند و از دستگاه های ذی ربط برای ارایه گزارش عملکرد بند (ف) تبصره 2 قانون بودجه سال 1393 کل کشور دعوت کرده اند.

روز دوشنبه وزیر صنعت، معدن و تجارت برای پاسخگویی به دو مورد سوال در این کمیسیون حضور می یابد و سپس اعضای این کمیسیون جلسه ای با دیوان محاسبات دارند.

روز سه شنبه نیز گزارش دستگاه های ذی ربط در خصوص عملکرد مالی منابع و مصارف سه ماهه قانون بودجه سال 1393 کل کشور در این کمیسیون بررسی می شود و سپس اعضا درباره اعضای ناظر در شوراهای ذی ربط تصمیم گیری می کنند.



** کمیسیون بهداشت و درمان

این کمیسیون روز یکشنبه بررسی طرح اصلاح قانون بیمه عمر و حوادث پرسنل نیروهای مسلح وزارت دفاع و سازمان های وابسته به آنها و نیز طرح اصلاح مواد51 و 56 آیین نامه داخلی مجلس را در دستور کار دارد و سپس درباره طرح اساسنامه شرکت ملی نفت ایران تصمیم گیری می کند.

انتخاب دو نفر برای معرفی به صحن به عنوان ناظر در هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران نیز در دستور کار روز یکشنبه این کمیسیون است.

روز سه شنبه نیز وزیران بهداشت و جهادکشاورزی برای ارایه گزارشی در خصوص اقدامات صورت گرفته در مورد مقدار مصرف مجاز سموم و کودهای شیمیایی برای تولید محصولات باغی و کشاورزی در کمیسیون بهداشت حضور می یابند.



** کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور

روزهای یکشنبه و سه شنبه بررسی طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و افزایش تعداد آنها در دستور کار این کمیسیون است.

روز دوشنبه نیز جلسه هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید به منظور تبادل نظر پیرامون اقدامات انجام شده و جمع بندی گزارشان واصله تشکیل می شود.

روز سه شنبه وزیر کشور در کمیسیون حضور می یابد تا به 10 مورد سوال نمایندگان پاسخ دهد.



** کمیسیون صنایع و معادن

روز یکشنبه رییس شورای رقابت برای توضیح پیرامون افزایش قیمت خودرو در این کمیسیون حضور می یابد و سپس معاون فناوری و امور بین الملل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص وضعیت تولید در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و سیاست های اجرایی اقتصاد مقاومتی در کمیسیون در کمیسیون حاضر می شود.

طرح اصلاح ماده 132 قانون برنامه پنجم توسعه، گزارش شرکت های خصوصی فعال در حوزه های ارتباطات و فناوری اطلاعات و گزارش مسوولان وزارت ارتباطات و مدیران اپراتورهای ارطابات سیار و ثابت در خصوص وضعیت تولید و توسعه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در دستور کار روز یکشنبه این کمیسیون است.

روز سه شنبه وزیر صنعت در کمیسیون صنایع و معادن حضور می یابد و به هشت سوال پاسخ می دهد.



** کمیسیون عمران

اعضای کمیسیون عمران روز یکشنبه انتخاب دو نفر از اعضای کمیسیون برای عضویت در شورای آمایش سرزمین را در دستور کار دارند.

بررسی طرح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی، طرح اصلاح برخی از قوانین در راستای حمایت از تولید ملی و لایحه اصلاح قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران نیز در دستور کار روز یکشنبه است.

روز سه شنبه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در دستور کار این کمیسیون است و سپس وزیر نیرو در خصوص مدیریت آب شهری و روستایی به این کمیسیون گزارش می دهد.



** کمیسیون فرهنگی

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه را به بررسی پیش نویس طرح آمران به معروف و ناهیان از منکر اختصاص داده اند و روز سه شنبه طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را بررسی می کنند.

انتخاب دو نفر به عنوان عضو شورای نظارت بر صدا و سیما و انتخاب یک نفر به عنوان عضو ناظر هیات نظارت بر مطبوعات نیز در دستور کار روز سه شنبه این کمیسیون است.



** کمیسیون قضایی و حقوقی

این کمیسیون روز یکشنبه و سه شنبه بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را در دستور کار دارد و سپس درباره آیین دادرسی جرایم نیروهای مسلح و دادرسی الکترونیکی اعاده شده از شورای نگهبان تصمیم گیری می کند.



** کمیسیون کشاورزی

اعضای کمیسیون کشاورزی روز یکشنبه دو نفر از اعضای کمیسیون را به عنوان ناظر شورای عالی آب انتخاب می کنند و سپس طرح الحاق یک ماده به قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و نیز لایحه کنوانسیون میناماتا در مورد جیوه را بررسی می کنند.

قرائت گزارش کارگروه این کمیسیون در خصوص طوفان خردادماه تهران نیز در دستور کار روز یکشنبه است.

روز سه شنبه نیز از وزیر نفت برای پاسخگویی به دو سوال دعوت شده است و سپس نشست مشترک با وزیر نیرو و معاونان وی برگزار می شود.

سیام**9121**1558
کد N398362

وبگردی