آفتاب
مدیر حوزه‌های علمیه لرستان:

وجوب فطری و عقلانی حجاب در جامعه تبیین شود

وجوب فطری و عقلانی حجاب در جامعه تبیین شود

مدیر حوزه‌های علمیه لرستان با تأکید بر این‌که «مقوله حجاب و عفاف باید از زوایای مختلف فقهی، روان‌شناسی و جامعه‌شناسی مورد مطالعه قرار بگیرد» گفت: حجاب و عفاف ریشه در فطرت انسان‌ها دارد و باید در برخورد با افراد بدحجاب این فطرت را به آن‌ها یادآور شد.

حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی در گفت‎و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، در رابطه با اهمیت مقوله حجاب و عفاف با بیان این‌که حجاب یک مقوله فرهنگی است، بیان کرد: لازم است عوامل و نوسانات فرهنگی که موجب تقویت بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه می‌شوند مشخص و برای آن‌ها راهکار ارائه شود.

وی با اشاره به این‌که بدحجابی مصداق منکر در جامعه است، برگزاری همایش‌های تخصصی در رابطه با حجاب و عفاف را متذکر شد و گفت: دولت به‌نحوی باید در بحث حجاب و عفاف ورود پیدا کند که بازتاب منفی نداشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه لرستان با تأکید بر این‌که سبکی که دولت برای ترویج فرهنگ حجاب و حجاب در جامعه به‌کار می‌گیرد، باید تأثیرگذاری لازم را داشته باشد، اظهار کرد: بحث حجاب و عفاف یک بحث مربوط به استان لرستان نیست تمام کشور با این مبحث مواجه است؛ لذا می‌طلبد راه‌کارهایی که برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف مطرح می‌شود در سطح ملی باشد. بی‌حجابی علل و عوامل مختلفی دارد که باید روی آنها کار نظری انجام گیرد.

انتهای پیام

کد N398357

وبگردی