آفتاب
دبیر کل حزب سبز:

قانون احزاب در فضایی پاستوریزه بررسی می‌شود

قانون احزاب در فضایی پاستوریزه بررسی می‌شود

دبیر کل حزب سبز با تأکید بر این‌که در فضای سیاسی کشور نباید به روش‌های پاستوریزه عمل کنیم، گفت: امروز فضای کشور برای فعالیت سیاسی باز است و همگان می‌توانند تنفس کنند.

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که مجلس شورای اسلامی برای رسیدگی به طرح نحوه فعالیت افراد و احزاب سیاسی هیچگونه مشورتی با من انجام نداده است، اظهار کرد: این گونه به نظر می‌رسد قانون مربوط به احزاب در فضایی کاملاً پاستوریزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان این‌که در این قانون روح قانون اساسی و بحث آزادی احزاب و فعالیت‌های حزبی مورد توجه قرارنگرفته است، اظهار کرد: ما نباید در فضای سیاسی کشور به روش‌های پاستوریزه عمل کنیم و به لحاظ این‌که احتمال دارد فردی در یک حزب اقدامی انجام دهد قانونی وضع کنیم که همه احزاب و آزادی سیاسی آنها را تحت تأثیر قرار دهد.

این فعال سیاسی با تأکید بر این‌که نباید قوانینی تصویب کنیم که جلوی فعالیت احزاب را بگیرد و یا حالتی انقباضی داشته باشد، خاطرنشان کرد: ما هیچ گاه نباید از توطئه‌های سیاسی در چارچوب فعالیت‌های سیاسی احزاب واهمه‌ای داشته باشیم.

دبیر کل حزب سبز با بیان این‌که به نظر می‌رسد فضای سیاسی کشور، فضایی باز است، گفت: آن طور که به نظر می‌رسد در فضای سیاسی کشور همگان می‌توانند تنفس سیاسی داشته باشند به همین جهت ما نباید با قرار دادن ماسک‌های مختلف در مقابل دهان احزاب آنها را مجبور کنیم که دیگر نتوانند فعالیت داشته باشند.

کنعانی مقدم همچنین با اشاره به یکی از بندهای قانون جدید احزاب تصریح کرد: همانطور که قانون اساسی تأکید کرده است، کسانی که دارای محکومیت قضایی هستند نمی‌توانند به عنوان موسس حزب فعالیت حزبی داشته باشند، اما این افراد می‌توانند به عنوان یک عضو به فعالیت حزبی بپردازند.

وی با بیان این‌که فعالیت سیاسی جزء حقوق شهروندی است، افزود: همانطور که قانون اساسی نیز تصریح می‌کند فعالیت سیاسی جزئی از حقوق شهروندی به حساب می‌آید و کسی نمی‌تواند مانع از آن شود.

این فعال سیاسی در پایان با انتقاد از عدم استفاده نمایندگان مجلس از نظرات فعالان سیاسی و دبیر کل احزاب کشور، اظهار کرد: من بارها با آقای لاریجانی گفته بودم که مرکز پژوهش‌های مجلس باید از دبیران کل احزاب فعال کشور دعوت می‌کرد تا این افراد با چکش‌کاری بر روی قانون جدید احزاب و همچنین بررسی قوانین احزاب کشورهای دنیا بهترین الگو را برای احزاب ایران ترسیم می‌کردند تا نمایندگان مجلس آن را برای اجرا به تصویب می‌رساند.

انتهای پیام

کد N398323

وبگردی