آفتاب

تروریست ها هشت نظامی را در شمال غرب پاکستان کشتند

تروریست ها هشت نظامی را در شمال غرب پاکستان کشتند

اسلام آباد - ایرنا - منابع خبری پاکستان گزارش دادند: حمله تروریستی بامداد جمعه علیه نیروهای امنیتی در منطقه قبیله ای ˈخیبرˈ در شمال غرب این کشور منجر به جان باختن هشت نظامی پاکستان شد.

به گزارش ایرنا، رسانه های پاکستانی به نقل از منابع رسمی افزودند: پست ایست و بازرسی نیروهای سپاه مرزی این کشور (FC) در بخش ˈجمرودˈ از منطقه قبیله ای خیبر (در نزدیکی مرز مشترک پاکستان با افغانستان) بامداد جمعه هدف حمله گروهی از شبه نظامیان قرار گرفت.

براساس این گزارش؛ تبادل سنگین آتش میان نیروهای امنیتی پاکستان و تروریست ها باعث کشته شدن هشت نظامی و زخمی شدن سه نفر دیگر از مرزبانان شد.

منابع رسمی پاکستان افزودند: شلیک موشک های آر.پی.جی از سوی تروریست ها باعث منهدم شدن دو خودروی نیروهای امنیتی پاکستان شد.

رسانه های پاکستانی در خصوص تلفات تروریست ها و یا چگونگی حمله این عناصر به نیروهای امنیتی جزئیاتی منتشر نکردند.

شبکه خبری اردو زبان ˈدنیا نیوزˈ پاکستان در این خصوص عنوان کرد: تیم های امدادی با حضور فوری در محل حادثه اجساد قربانیان و زخمی های نیروهای امنیتی را به مرکز پزشکی قانونی و بیمارستان شهر جمرو منتقل کردند.

نیروهای پلیس و سپاه مرزی پاکستان محل انجام حمله به پست امنیتی را به کنترل درآورده و عملیات جست و جو برای شناسایی و بازداشت عاملان آن را آغاز کرده اند.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله تروریستی را به عهده نگرفته است با این حال دولت و ارتش پاکستان همواره تروریست های وابسته به گروه غیرقانونی ˈتحریک طالبانˈ موسوم به (تی تی پی) که در پی عملیات نظامی از مناطق قبایلی پاکستان به داخل مناطق مرزی افغانستان گریخته اند را در انجام حملات به مواضع دولت و نیروهای امنیتی در نوار مرزی پاکستان مقصر می دانند.

دولت و ارتش پاکستان همواره تاکید کرده اند که سرکردگان ارشد گروه غیرقانونی تحریک طالبان (TTP) به داخل خاک افغانستان می گریزند و از آنجا حملات تروریستی علیه نیروهای امنیتی پاکستان را برنامه ریزی می کنند.

دولت کابل تاکنون به طور رسمی این موضوع را تایید نکرده است.

خانم ˈتسنیم اسلمˈ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان روز گذشته (پنجشنبه) گفت که دولت این کشور از کابل خواهان مقابله با حملات شبه نظامیان از داخل خاک افغانستان علیه مواضع نیروهای امنیتی پاکستان در نوار مرزی این کشور شد.

آساق**ا.ر** 3404
کد N398310

وبگردی