آفتاب

اوباما : آمریکا به تحقیق درباره حادثه سقوط هواپیما در اوکراین کمک می کند

اوباما : آمریکا به تحقیق درباره حادثه سقوط هواپیما در اوکراین کمک می کند

تهران - ایرنا - باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه گفت که سقوط هواپیمای مسافربری مالزیایی در مرز اوکراین و روسیه یک ˈتراژدی وحشتناکˈ است و آمریکا هرگونه کمکی بتواند برای تعیین چند و چون این حادثه خواهد کرد.

به گزارش رویترز از ˈویلمینگتونˈ در ایالت دلور آمریکا ، اوباما خاطرنشان کرد که مقام های آمریکایی در حال بررسی این امر هستند که آیا شهروندان آمریکایی در هواپیمای سانحه دیده مالزیایی در اوکراین حضور داشته اند یا خیر.

وی افزود: جهان در حال مشاهده گزارش ها در خصوص یک فروند هواپیمای مسافربری سرنگون شده نزدیک مرز روسیه و اوکراین است. و ممکن است این یک فاجعه وحشتناک باشد.

پیش از این ، کاخ کرملین روسیه اعلام کرده بود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور و باراک اوباما همتای آمریکایی او درباره سانحه سقوط هواپیما در اوکراین گفت و گو کرده اند.

برخی از گزارش ها حاکی از حضور بیست و سه تبعه ی آمریکایی در هواپیمای مالزی است اما تاکنون هیچیک از مقامات واشنگتن این موضوع را تایید نکرده اند.

هواپیمای مسافربری بوئینگ 777 هواپیمایی مالزی پنجشنبه شب در شرق اوکراین سقوط کرد و بنا بر برخی گزارش ها ، اصابت یک موشک زمین به هوا عامل سرنگونی آن بوده است.

رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرده که این حادثه یک ˈاقدام تروریستیˈ بوده است.

بنا به تازه ترین گزارش ها ، وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرده که دستکم چهار تبعه فرانسه در این هواپیما حضور داشته اند.

ˈمارک روتهˈ نخست وزیر هلند نیز از این حادثه ابزار بهت و حیرت عمیق کرده است.

رسانام**1078** 3404
کد N398264

وبگردی