آفتاب
گزارش مهر از وین :

یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده : مشورت ها برای نحوه تمدید مذاکرات با پایتخت ها / رایزنی ها تا پایان امشب همچنان ادامه دارد 

یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده : مشورت ها برای نحوه تمدید مذاکرات با پایتخت ها / رایزنی ها تا پایان امشب همچنان ادامه دارد 

یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: رایزنی های برای تمدید مذاکرات هسته ای همچنان ادامه دارد و اعضای تیم های مذاکره کننده مشغول مشورت های داخلی با پایتخت ها و یکدیگر برای تصمیم گیری هستند.

به گزارش خبرنگار مهر از وین، یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: رایزنی ها برای تمدید مذاکرات هسته ای همچنان ادامه دارد و اعضای تیم های مذاکره کننده مشغول مشورت های داخلی با پایتخت ها و یکدیگر برای تصمیم گیری هستند.

وی ادامه داد: مذاکرات امروز تا اواخر شب برای تصمیم گیری درباره نحوه تمدید مذاکرات ادامه دارد .

پیش از این خبرنگار مهر کسب اطلاع کرده بود که مذاکرات فردا پایان خواهد یافت و وزیر امور خارجه در نشست خبری جزئیات مذاکرات را مطرح می کند.

این احتمال وجود دارد که بر اساس آنچه وزیر امور خارجه کشورمان نیز مطرح کرد مذاکرات بر اساس توافق ژنو و مدت زمان باقی مانده از آغاز اجرای این توافق برای نگارش متن تا نوامبر (آذر ماه) تمدید شود. 

آنچه اکنون موضوع اصلی است نحوه تمدید است .همان ظور که ظریف نیز اعلا م کرد:براساس توافق ژنو که تا 24نوامبر(آذرماه) است زمان مشخص شده است. فقط نیاز است اولا به این نتیجه برسیم که می خواهیم تمدید بکنیم و ثانیا روش تمدید را اعلام بکنیم .این دونکته است و اینکه  از  این تمدید می خواهیم چه استفاده ای بکنیم، ما نمی خواهیم تمدید بکنیم که دوباره 10روز مانده به پایان مدت برگردیم و در شرایط تنگنای زمانی مذاکره کنیم،باید ببینیم که به چه نحوی می خواهیم از الان تا پایان زمان و تا آذر ماه برای خود طراحی داشته باشیم.

به هر حال این نکته کاملا واضح است که دست یابی به توافق تا 20 جولای ممکن نیست اما در این باره که چه زمان دیگری نیز این توافق حاصل خواهد شد همچنان مسئله در ابهام است و به تصمیم سیاسی کشورها باز می گردد .

تیم ایران اعلام کرده است که طرف مقابل باید در یم فرمول مشخص زمانی برای تمدید ایران را قانع کند.

 

کد N398230

وبگردی