آفتاب

امام جمعه اهل سنت خاش: امام علی (ع) الگویی برجسته از اخلاق و انسانیت است

امام جمعه اهل سنت خاش: امام علی (ع) الگویی برجسته از اخلاق و انسانیت است

زاهدان- ایرنا- امام جمعه اهل سنت خاش گفت: امام علی(ع) خلیفه و داماد رسول الله (ص) الگویی برجسته از ایمان، شجاعت، اخلاق، معنویت و انسانیت است.

مولوی ˈمحمدعلی شهنوازیˈ روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در این ایام و لیالی از ماه پرفیض و برکت رمضان این ابر مرد تاریخ به وسیله ابن ملجم ملعون به شهادت رسید.

وی افزود: بزرگمردی، عدالت طلبی، خیرخواهی و حضور پر قدرت در صحنه های جنگ و جهاد و فرمانبرداری کامل از رسول رحمت و مهربانی (ص) از ویژگی های بارز حیدر کرار، علی المرتضی، سیف الله، فاتح خیبر، همسر زهرای بتول (س) و پدر شباب اهل جنت است.

این روحانی برجسته اهل سنت اظهار داشت: از ویژگی های منحصر بفرد ایشان هرچه بگوییم باز هم کم است، زیرا شان و جایگاه حضرتش در نزد رسول الله (ص)، خلفای راشدین و صحابه کرام (رضوان الله تعالی علیهم اجمعین) بسیار بالا بود.

وی در ادامه با بیان اینکه شب قدر فرصتی برای آمرزش گناهان و مغفرت الهی است، افزود: برپایی آیین های ختم قران و شب قدر و به اعتکاف نشستن در مساجد در نزد اهل سنت در دهه آخرماه رمضان به استناد ما به قرآن و سنت بوده که همواره با حضور چشمگیر مردم روزه دار انجام می شود.

وی بیان کرد: شب قدر، شب تعیین مقدرات و سرنوشت انسان هاست و فلسفه و ماهیت معنوی و دینی این شب بزرگ با باور مردم دیندار عجین است.

وی اظهار داشت: صدقه دادن، تلاوت کتاب الله، خواندن نماز شب و نوافل و به اعتکاف نشستن در مساجد از بهترین اعمال شب قدر محسوب می شوند، که به اعتقاد اهل سنت شب قدر را باید در بین شبهای طاق(فرد) 21، 23، 25، 27 و 29 ماه مبارک رمضان جستجو کرد.

خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان وبلوچستان واقع شده است. ک/3

7312/653/330
کد N398165

وبگردی