آفتاب

NIAC: تحریم‌ها باعث ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در ایران شده است

NIAC: تحریم‌ها باعث ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در ایران شده است

تحقیقات آماری نشان می‌دهد صدور تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران به اقتصاد آمریکا ضربه زده است.

تحقیقات آماری نشان می‌دهد صدور تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران به اقتصاد آمریکا ضربه زده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، واشنگتن پست در مقاله‌ای در این رابطه نوشت: در تحقیقاتی که توسط سازمان آمریکایی NIAC به عمل آمد مشخص شد تحریم‌هایی که در بین سال‌های 1999 تا 2012 توسط آمریکا علیه ایران صادر شد و باعث قطع روابط اقتصادی دو کشور شد برای آمریکا 175 میلیون دلار هزینه داشته است.

این سازمان با استفاده از یک مدل اقتصادی برای تخمین ضرر وارده به آمریکا و اتحادیه اروپا که در پی صدور تحریم علیه ایران به وجود آمده است اعلام کرد:‌ تحریم‌هایی که علیه ایران در رابطه با برنامه هسته‌ای اش صادر شده است نه تنها منجر به کاهش قابل توجه صادرات آمریکا و اتحادیه اروپا در پی از دست دادن بازار مصرف ایران شده است بلکه باعث به وجود آمدن سالانه 51 تا 64 هزار فرصت شغلی جدید در ایران شده است.

هم‌اکنون تیم‌های مذاکره کننده ایران و آمریکا برای مذاکرات بر سر مساله هسته‌ای ایران در وین گرد آمده‌اند.

به گفته واشنگتن پست مخالفان توافق با ایران معتقدند برای صلح آمیز ماندن برنامه هسته‌ای ایران باید تحریم‌های بین‌المللی بیشتری علیه این کشور صادر شود. با توجه به این‌که مردم ایران برنامه هسته‌ای این کشور را نشانه افتخار می‌دانند صدور تحریم‌های بیشتر علیه ایران منطقی به نظر نمی‌رسد.

در گزارش این سازمان آمده است: مقامات مذاکره کننده آمریکایی باید از خود سوال کنند که در صورت وجود گزینه‌های دیگر برای رسیدن به توافق درخصوص برنامه هسته‌ای ایران و با توجه به عواقب آن برای اقتصاد آمریکا آیا گزینه تحریم علیه ایران منطقی است یا خیر؟

انتهای پیام

کد N398159

وبگردی