آفتاب
شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد؛

امارات از طرح حمله به غزه اطلاع داشت

امارات از طرح حمله به غزه اطلاع داشت

شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی با اعلام این که تماس‌های محرمانه‌ای اخیرا میان مقامات امارات و رژیم صهیونیستی صورت گرفت، جزئیات دیدار اخیر میان وزرای خارجه این رژیم و امارات را در پاریس که قبل از حمله اسرائیل به نوار غزه صورت گرفت، فاش کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این شبکه گزارش داد: نشست محرمانه‌ای در اواخر ماه گذشته میان عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات و آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه اسرائیل برگزار شد که در این نشست طرح‌های ویژه‌ای با حمایت مالی امارات برای از بین بردن حماس در نوار غزه مورد بررسی قرار گرفت.

شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که عبدالله بن زاید با آویگدور لیبرمن در حاشیه نشست تعدادی از وزرای خارجه کشورهای حوزه خلیج فارس و اردن با جان کری، وزیر خارجه آمریکا دیدار کرد و درخصوص تحولات خاورمیانه بویژه فلسطین، بحث و گفت‌وگو کردند.

شبکه دو تلویزیون این رژیم با اعلام این که امارات از قبل، از حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه اطلاع داشت، گزارش داد که ابوظبی آمادگی خود را برای حمایت مالی از این حمله اعلام کرد، اما این مساله را مشروط به این کرد که حماس کاملا از بین برده شود.

علت این موضع‌گیری امارات، رابطه نزدیک حماس با اخوان‌المسلمین است.

این شبکه گزارش داد که دیدار دیگری چند روز قبل در ابوظبی میان یکی از وزرای اسرائیلی با وزیر خارجه امارات با حضور محمد دحلان، از رهبران جنبش فتح برگزار شد.

محمد دحلان به رابطه عمیق خود با کشورهای حوزه خلیج فارس مشهور است و از زمانی که از نوار غزه اخراج شد، در امارات ساکن است.

انتهای پیام

کد N398001

وبگردی