آفتاب

انتقاد صددرصدی نماینده خرم‌آباد به شیوه مبارزه با مواد مخدر

انتقاد صددرصدی نماینده خرم‌آباد به شیوه مبارزه با مواد مخدر

نماینده مردم خرم‎آباد در مجلس گفت: شیوه مبارزه با مواد مخدر در کشور بازار خوبی برای جولان سوداگران مرگ فراهم کرده است.

نماینده مردم خرم‎آباد در مجلس گفت: شیوه مبارزه با مواد مخدر در کشور بازار خوبی برای جولان سوداگران مرگ فراهم کرده است.

ایرج عبدی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، اظهار کرد: شیوه مبارزه با مواد مخدر در کشور صددرصد اشتباه است و باید یک کارگروهی در کشور تشکیل و شیوه مبارزه با این مهم تغییر کند.

وی تصریح کرد: متأسفانه شیوه برخورد‌ها با توزیع کنندگان مواد و سوداگران مرگ بر اساس روش‎های سهوی است و در این راستا پول، اعتبار، هزینه‎‌ها و حتی جان نیروهای خود را فدا می‌‎کنیم اما همچنان شاهد افزایش تعداد معتادین در کشور هستیم.

وی افزود: نزدیکی با کشور افغانستان، افزایش مواد صنعتی، جوانی کشور و بالا بودن نرخ بیکاری و عدم توجه به مسئولین به معضل بیکاری تکرار شوم اعتیاد را تشدید کرده است.

این نماینده مجلس اظهار کرد: این موضوع را بار‌ها در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کردیم و باید شیوه مبارزه را تغییر دهیم و به سمت روش‎های آموزش خانواده و تحکیم بنیان خانواده برویم و اشتیاق مردم برای مصرف مواد را کاهش دهیم.

وی با بیان این‌که «برخی روش‎های مبارزه با مواد مخدر ممکن است پیش زمینه و پیش درآمد مواد مخدر باشند»، اظهار کرد: نیاز است در قانون مجازات تجدیدنظر شود و برنامه‎های پیشگیری از اعتیاد و شیوه‎های آموزشی در مدارس، صداوسیما و حتی فیلم‎‌ها و سریال‎‌ها تغییر کند و وقت خود را بیشتر روی روش‎های کیفی بگذاریم نه روش‎های کمی که منجر به کاهش کارآیی و اثرگذاری می‌‎شود.

وی با اشاره به این‌که «در مجلس قانون بیمه سلامت ایرانیان وضع شد و این بیمه سلامت نیز برای معتادان لحاظ شده؛ چراکه آن‌ها جزء اقشار آسیب‎پذیر هستند و به درمان نیاز دارند»، تصریح کرد: این افراد نیازمند حمایت‎های فکری، اجتماعی و مالی هستند و نباید آن‌ها را طرد کنیم.

انتهای پیام

کد N397985

وبگردی