آفتاب

شرایط پنچ‌گانه حماس برای آتش‌بس

شرایط پنچ‌گانه حماس برای آتش‌بس

تسنیم نوشت:

جنبش مقاومت اسلامی حماس برای برقراری آتش بس و قبول این مساله از سوی اسرائیل ۵ شرط تعیین کرده است.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری المیادین؛ منابع آگاه فلسطینی فاش کردند: جنبش مقاومت اسلامی حماس قرار است به زودی برای قبول آتش بس شرایط پنج گانه‌ای را تعیین کند.
این منابع آگاه فلسطینی در ادامه از جمله مهمترین این شرایط را بازگشایی همیشگی گذرگاه رفح و آزادی تمام اسرای معامله آزادی شالیط و ایجاد گذرگاه آبی برای غزه عنوان کردند.
یک منبع نزدیک به جنبش مقاومت اسلامی حماس در این رابطه به نشریه " الاستقلال " فلسطینی اعلام کرد: حماس امروز قرار است به تمام گروه ها و طرف های مربوط به بررسی پیشنهادهای آتش بس طرح پیشنهادی خود درباره آتش بس خواسته شده از سوی اسرائیل را مطرح سازد.
این منبع در خصوص شرایط پنج گانه حماس برای قبول آتش بس چنین می گوید: در شرایط پنج گانه حماس برای قبول آتش بس که قرار است به اتحادیه عرب و مصر و سازمان ملل و اردن ارائه داده شود، موارد مهمی بیان شده است.
وی در خصوص شرایط پنج گانه و جزئیات انها چنین گفت: گذرگاه های نوارغزه باید به صورت کامل بازگشایی شوند، گذرگاه رفح نیز در این بین باید به صورت دائمی بازگشایی شود،‌ و باید به صورت 24 ساعته برای عبور و مرور فلسطینیان باز باشد، همچنین تضمین های بین المللی باید برای باز باقی ماندن آن ارائه داده شود، همچنین حماس خواستار ایجاد گذرگاه دریایی برای غزه شده است و اجازه دادن به ساکنان نوارغزه برای نماز خواندن در مسجد الاقصی اعطا شود.
در این شرایط همچنین حماس خواستار آزادی تمام اسرای آزاد شده و سپس به اسارت مجدد در آمده در چارچوب تفاهم نامه آزادی گلعاد شالیط شده است همچنین باید شرایط نگهداری اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی براساس تفاهم به عمل امده در سال 2012 با مقامات مصری اجرا شود.

5252

کد N397944

وبگردی